ابلاغ سلام مردم ایران به سوریه از طرف هنرمندان و فعالان فرهنگی


ابلاغ سلام مردم ایران به سوریه از طرف هنرمندان و فعالان فرهنگی

خبرگزاری تسنیم: برنامه‌های کاروان زائران صلح در سوریه از دیروز به صورت رسمی شروع شده است. اولین سفر این کاروان به لاذقیه بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی اعزامی خبرگزاری تسنیم به سوریه، اعضای کاروان زائران صلح سوریه روز گذشته در اولین روز سفر خود به سوریه با یک سفر طولانی 5 ساعته خود را از دمشق به شهر لاذقیه رساندند.

در اولین برنامه این روز اعضای کاروان کنفرانسی را با حضور شهردار شهر لاذقیه و رسانه‌های مختلف برگزار کردند.

شهردار لاذقیه در این نشست گفت: سوریه کشور بزرگی است نه از این نظر که وسعت زیادی دارد بلکه مردمانی را دارد که با قلب‌های بزرگ خود جلوی زیاده‌خواهی ‌های اسرائیل و عربستان را گرفته‌اند. سوریه کشور زیبایی‌ای بود ولی اکنون آنها امنیت، آرامش و نفت سوریه را سرقت کرده‌اند.

وی افزود: آنها در حملات خود حتی به زنان باردار هم رحم نکرده‌اند. اغلب خبرهایی که رسانه‌ها اکنون در مورد لاذقیه مطرح می‌کنند دروغ است چرا که مردم سوریه، کشور، دولت و ارتش خود را دوست دارند و برای این راه شهید داده‌اند. ما از شما زائران صلح توقع داریم زمانی که به کشور خود برمی‌گردید واقعیت‌های سوریه را برای مردم خود روایت کنید.

مایرد مگوایر برنده جایزه صلح نوبل گفت: ما از وضعیت سوریه آگاه هستیم و حاضران این کاروان بخصوص اعضای ایرانی آن قصد دارند که این پیام را به دنیا برسانند و بگویند که ما جنگ را نمی‌پسندیم و خواستار صلح هستیم.

 

مادر مریم اگنس نیز در سخنانی تصریح کرد: صلح در سوریه با تلاش مردم ساخته می‌شود و ما می‌دانیم که مردم به صلح باور دارند و ما باور داریم که شما به زودی انتخابات آزاد خود را برگزار خواهید کرد و فقط این مردم سوریه هستند که می‌تواند رئیس‌جمهور خود را انتخاب کنند و این انتخاب باید از طرف مجامع جهانی محترم شمرده شود.

سخنان حجت‌الاسلام محمدرضا زائری با اشاره به این موضوع که ایران نمونه بارزی از زندگی متحدانه ادیان مختلف است، بسیار مورد تشویق حضار قرار گرفت بطوری که اعضای حاضر و علمای ادیان مختلف که در جمع حضور داشتند دست خود را به نشانه اتحاد بالای سر گرفتند.

مولوی یعقوب حسین بر، امام جمعه اهل سنت شهر خاش گفت: ما آماده‌ایم که سلام مردم جمهوری اسلامی ایران را به شما که این فشارها را تحمل کرده‌اید برسانیم. کشور سوریه قدرت‌های برجسته‌ای دارد و دشمنان این آرامش را تحمل نخواهند کرد. مردم اهل سنت و شیعه ایران همواره برای شما دعای پیروزی می‌کنند.

اعضای کاروان زائران صلح سوریه بعد از حضور در این مراسم به سمت یکی از کمپ‌های آوارگان مسیحی که در یکی از کلیساهای شهر لاذقیه برپا شده بود حرکت کرده و از آنجا بازدید کردند.

 

 

در حاشیه این مراسم نمایندگان ادیان مختلف در مراسمی در محل کلیسا برای ایجاد صلح در سوریه همراه با دیگر اعضای کاروان دعا کردند.

همچنین تعدادی از هدیه‌های به همراه آورده شده اعضای کاروان به کودکان ساکن در آن کمپ هدیه شد که بسیار مورد توجه کودکان قرار گرفته و باعث شادی قابل‌توجه آنها شد.

اعضای کاروان زائران صلح بعد از شرکت در این برنامه به سمت قبرستان جدید شهدای لاذقیه حرکت کرده و بر سر قبر شهدای کشور سوریه فاتحه قرائت کردند.

خانواده یکی از شهدای سوری که به تازگی توسط تروریست‌ها کشته شده بود بر سر قبر شهید خود حاضر بودند. همسر این شهید از نحوه شهادت او سخن گفته و باعث تاثر  اعضای کاروان شد.

 فرشته روح‌افزا، معاون بین الملل شورای زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن همدردی با همسر شهید گفت: از خداوند متعال خواستاریم که صلح به سوریه بازگردد و اینکه اینها در راه خدا شهید و آرامش مردم سوریه شهید شده‌اند در نزد خداوند جایگاه بلندی را دارند.

بعد از این سخنان بود که یکی از فرزندان شهید اعلام کرد: تمام جوانان و مردم ما فدایی بشار اسد هستند و از او حمایت می‌کنند.

اعضای کاروان زائران صلح بعد از این برنامه به سمت یکی دیگر از کمپ‌های آوارگان سوری رفته و برای آنها آرزوی صلح و امنیت کردند.

در حاشیه این مراسم کودکان در ابتدای ورود اعضای کاروان به شعرخوانی و شعار دادن علیه تروریست‌ها و آمریکا و اسرائیل پرداختند.

در این برنامه شعرخوانی دست‌جمعی، بازی‌های کودکانه و اجرای موسیقی زنده از برنامه‌های خودجوش اعضای کاروان برای شادی کودکان بود.

اعضای کاروان در آخرین برنامه خود در این روز در مراسمی که موسسه خیریه الوعد سوریه آماده کرده بود شرکت کردند و هماهنگی‌های لازم برای کمک به مردم سوریه را با هم بررسی کردند.

لازم به ذکر است کاروان زائران صلح سوریه امروز به سمت مناطق جنگی و خط مقدم ارتش سوریه در حمص می‌روند.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران