سیره عملی ائمه اطهار (ع) سبب رشد فرهنگی جامعه می‌شود


سیره عملی ائمه اطهار (ع) سبب رشد فرهنگی جامعه می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس قرارگاه عمار در شیراز با بیان اینکه فرهنگ برگرفته از روش‌های پژوهش مرسوم دنیا موجب رشد فرهنگی جامعه اسلامی نمی‌شود، گفت: فرهنگ برگرفته از سیره عملی ائمه اطهار (ع) موجب رشد جامعه اسلامی ما می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیرازمراسم بزرگداشت شهدای کانون رهپویان وصال شیراز در تالار حافظ برگزار شد در این مراسم که با حضور پور شور مردم برگزار شد رئیس قرارگاه عمار به ایراد سخنرانی پرداخته و حامد زمانی اجرای زنده داشت.

حجت‌الاسلام مهدی طائب در این مراسم با بیان اینکه شهید پیامی را برای دیگران باقی گذاشته تا این امر نسل به نسل بگردد،  اظهار کرد: شهادت نه یک امر شانسی بلکه امری انتخابی است و آن کس که شهید نشده گناهی ندارد.

طائب با اشاره به وقایع صدر اسلام گفت: در جنگ خندق وقتی عمرو بین عبدود در مقابل علی (ع) ایستاد پیامبر(ص) فرمود: تمام کفر در برابر همه اسلام قرار گرفته و اگر اینجا علی (ع) شکست بخورد کار اسلام تمام است و بالعکس.

 

وی با بیان اینکه به عقیده من تکرار این ماجرا در خانه حضرت زهرا (س) و زمانی که آن حضرت در مقابل آن‌ها ایستاده بود اتفاق افتاد افزود:  آنجا هم همه اسلام در مقابل همه کفر قرار گرفت و اگر ایشان میدان را خالی می‌کرد همه اسلام نابود می‌شد.

حجت‌الاسلام طائب با بیان اینکه اصل تقابل همه اسلام در برابر همه کفر در هر دو ماجرا مشابه است، تصریح کرد: اما تفاوت این دو اتفاق این است که در دست علی (ع) شمشیر و در دست عمرو هم شمشیر بود، علی همرا ه با پیامبر و طلحه و زبیر و دیگر یاران بود ولی در اینجا زهرا (س) تنها و حتی دستان علی (ع) و مقداد و عمار از اقدام عملیاتی بسته بود.

وی با بیان این مطلب که حضرت زهرا (س) انسانی عاقل است، گفت: حضرت زهرا (س) هیچ مددی نداشت ولی  به خداوند و فرموده‌اش مبنی بر ماندگاری آن کس که ایمان و عمل صالح دارد تکیه و ایستادگی کرد.

رئیس قرارگاه عمار با بیان اینکه همه چیز را می‌توان از ملت گرفت غیر از حضرت زهرا (س) گفت: در فتنه 88 علی رغم همه پیچیدگی‌ها و گستردگی موضوع به محض رسیدن به عاشورا جمع شد.

وی با اشاره به اینکه هر از چندگاهی روزنه برای ناامیدی زیاد می‌شود،  تصریح کرد: نگاه کردن به اهدافی که به دنبال آنیم سبب امیدواری است، پس بهتر است به اهداف امام  راحل (ره) بیندیشیم.

 

وی افزود: حضرت امام (ره) پس از سخنرانی در فیضیه به مرحوم عسگراولادی و شهید مهدی عراقی  در منزل خود  گفته بودند « من به سه هدف می‌اندیشم، یکی بساط سلطنت را جمع کنم،  دیگر آنکه در ایران جمهوری اسلامی برپا کنم و سوم آنکه این پرچمی که بلند شده را به دست صاحب اصلیش برسانم».

حجت‌الاسلام طائب با اشاره به محقق شدن دومین خواسته امام برای برپایی جمهوری اسلامی تصریح کرد: در زمان رفراندوم حتی در دانشگاه‌ها هم کسی با واژه جمهوری اسلامی آشنا نبود، ولی به فضل خداوند جمهوری اسلامی در رفراندوم اکثریت رای مردم  را کسب کرد.

طائب با عنوان کردن این موضوع که امام فرموده اسرائیل باید نابود شود بیان کرد: این تصمیم باید با یکی از سه هدف در ارتباط باشد و قطعا با محقق شدن برکناری سلطنت و تشکیل جمهوری اسلامی، هدف سوم مد نظر است که این بدان معناست که فرمایش امام (ره) نسبت به اسرائیل مربوط به قبل از ظهور است وگرنه نائب برای امام تصمیم نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه در ژنو آمریکا حق هسته‌ای ایران و غنی‌سازی 5 درصد را پذیرفت ولی با سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا،  پس از خروج از آن جلسه و دیدار جلسه منکر همه این حقوق و متن توافقنامه شد، افزود: آمریکا و اروپا از خود هیچ هویتی به جز اسرائیل ندارند.

رئیس قرارگاه عمار با بیان اینکه  در ماجرای مذاکرات هسته‌ای یک سرکاری و یک واقعیت وجود دارد، گفت: سرکاری آن این است که ملت مشغول شوند، اما واقعیت این است که او تحریم فلج کننده را وضع کرده بود تا دست ایران از اسرائیل کوتاه شود.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا این  موضوع را در مذاکرات فراموش کرده بود و وقتی اسرائیل به او یادآوری کرد که با اینکار دیگر چگونه ایران را محکوم کنیم طرف آمریکایی منکر همه چیز شد.

طائب با اشاره به تحریم فلج‌کننده نفت و عدم صادرات آن در زمان ریاست جمهوری احمدی‌نژاد، خاطرنشان کرد: دشمنان انتظار داشتند که صف‌های کیلومتری بنزین تشکیل شود ولی با ابتکار حزب اللهی‌های شرکت نفت در پتروشیمی شروع به تولید بنزین کردند و پوزه غرب به گل مالیده شد.

وی افزود: ما الان دوباره به روند گذشته در مذاکرات برگشته‌ و از این پس همان‌گونه که سعید جلیلی پس از هر مذاکره نتیجه را فقط توافق بر سر بحث جلسه بعد اعلام می‌کرد، ظریف نیز بحث را این‌گونه پیش می‌برد.

طائب با بیان اینکه غرب می‌داند گشایش در توافقات و غیره حرف‌های بیخود است اظهار کرد: خوشبختانه تنها یک مطلب در این توافقات محقق شد و آن صحبت دیروز مقام معظم رهبری مبنی بر هدف ایران برای شکستن جو آمریکا علیه ایران بود.

رئیس قرارگاه عمار ضمن اشاره به هدف ورود آمریکا به افغانستان و عراق برای ایجاد تهدید علیه ایران و شکست این کشور در این طرح،  خاطرنشان کرد: آمریکا هرچه نیرو داشت را برای کوتاه کردن دست ایران از منطقه در سوریه جمع کرد.

وی افزود: حال نگاه کنید ببینید در سوریه چه خبر است، ظاهر این جنگ را با این نام که بشار اسد علوی و متمایل به علی (ع) و زهرا (س) باید نابود کرد ولی امروز می‌بینید که نتیجه مقاومت آن روز حضرت زهرا(س) امروز محقق شده است.

طائب با اشاره به حضورکانون رهپویان وصال در سوریه برای انجام کارهای فرهنگی،  گفت: این‌ها خواستند دست محو کننده اسرائیل را نابود کنند ولی متوجه شدند که در آنجا 70 هزار سوریه‌ای بسیجی اسلحه به دست ایستاده و سوریه به یک جمهوری اسلامی منظم تبدیل شده است.

وی با تبیین دو مقوله اقتصاد و فرهنگ در شعار امسال، تصریح کرد: دشمن با پیشرفت‌های ما آتش خود را در زمینه‌های دیگر خاموش دیده و و تنها امیدش به دو مقوله اقتصاد و فرهنگ است که خوشبختانه مقام معظم رهبری امسال با درایت تمام گفتند زین پس باید کار فرهنگی جهادگونه باشد و در اقتصاد راهی به جز اقتصاد مقاومتی نداریم.

رئیس قرارگاه عمار با بیان اینکه فرهنگ برگرفته از روش‌های پژوهش مرسوم دنیا سبب رشد فرهنگی جامعه اسلامی نمی‌شود، گفت:  فرهنگ برگرفته از سیره عملی ائمه اطهار (ع) سبب رشد جامعه اسلامی ما می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon