باید به معماری سنتی در سمنان توجه جدی شود


باید به معماری سنتی در سمنان توجه جدی شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با اشاره بر لزوم توجه به معماری اصیل و سنتی در سمنان گفت: توجه به سنت‌ها و معماری سنتی و قدیمی موجود در سمنان و مناطق کویری مهجور باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، غلام‌حسین واعظی امروز در دیدار با فرماندار سمنان اظهار کرد: این در حالی است که امروز معماری سنتی در دنیا مورد توجه قرار دارد و از آن به عنوان معماری سبز یاد می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت حضور تکنولوژی‌های نو و جدید برای ارتقای معماری سنتی بیان کرد: امروزه تکنولوژی و علم در دنیا به کمک سنت و میراث فرهنگی آمده است تا به نوعی متفاوت از معماری نوین دست یابند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان خاطرنشان کرد: امروزه می‌توان با کمک علم و تکنولوژی و با بهره‌گیری از معماری سنتی، از انرژی‌های طبیعی و سبز بیشترین بهره برداری را کرد.

واعظی با اشاره به تحصیل دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های معماری و عمران در این دانشگاه افزود: این مهم ظرفیت خوبی را در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در بخش معماری ساخت و ساز قرار داده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود برای توسعه معماری سنتی و تلفیق آن با تکنولوژی روز و علم گفت: می‌توان پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و طرح‌های پژوهشی اعضای هیئت علمی را به این سمت هدایت کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان  اظهار کرد: همکاری سازمان‌های مرتبط با این نوع از معماری مانند میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز نظام مهندسی در این راه می‌تواند نقشی مهم و اساسی ایفا کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon