کیفیت آب‌شرب در فارس افزایش یابد


کیفیت آب‌شرب در فارس افزایش یابد

خبرگزاری تسنیم: استاندار فارس با تاکید بر اهمیت و کیفیت مناسب آب شرب، گفت: بهبود کیفیت آب شرب از طریق تصفیه خانه‌ها از جمله الزامات فعالیت آبرسانی در فارس است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز و به نقل از روابط عمومی آبفا فارس، استاندار فارس از عملیات اجرایی سد رودبال و طرح تصفیه خانه آب شهرهای داراب، زرین دشت، جنت‌شهر و روستاهای تحت پوشش از سد رودبال بازدید کرد.

در این بازدید که برای بررسی وضعیت اجرایی این طرح‌ها و تعیین زمان بهره‌برداری از سد رودبال صورت گرفت، خلیل رضاییان، معاون امور عمرانی استانداری، نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس، نماینده مجری سد رودبال و معاون حفاظت و بهره‌برداری و تعدادی از کارشناسان این شرکت نیز حضور داشتند.

سید محمد احمدی در بازدید از سد رودبال ضمن ابراز رضایت از عملیات اجرایی این طرح و آبگیری سد رودبال، از بدنه و دریاچه سد رودبال بازدید کرد و به بررسی مسائل فنی و ویژگی‌های فیزیکی این سد پرداخت و درباره ادامه روند عملیات اجرایی طرح‌های فوق توصیه‌های لازم را مجریان طرح کرد.

استاندار فارس ضمن بازدید از طرح تصفیه خانه آب شهرهای داراب، زرین دشت و روستاهای تحت پوشش، بر اهمیت و کیفیت مناسب آب شرب تاکید کرد.

وی از اجرای عملیات ساختمانی، تهیه، ساخت، نصب و راه‌اندازی تجهیزات برقی و مکانیکی در تصفیه خانه آب شهرستان داراب ابراز رضایت کرد و افزود: بهبود کیفیت آب شرب از طریق تصفیه خانه‌ها از جمله الزامات فعالیت آبرسانی فارس است و خوشبختانه این طرح در ابتدای کار از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.

لازم به ذکر است سد رودبال، در جنوب شرقی استان فارس آبگیری شده و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

علاوه براین، طرح تصفیه خانه آب داراب برای تامین آب شهرستان‌های داراب، زرین‌دشت و روستاهای این منطقه با هدف ذخیره‌سازی آب‌های زیرزمینی و مدیریت این منابع در حال اجراست.

این طرح در زمینی به مساحت 9 هزار متر مربع در حاشیه داراب و در ضلع جنوبی سد رودبال واقع شده و حجم آب تخصیصی از سد رودبال به طور متوسط در طی یک سال  18 میلیون متر مکعب آب است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon