تظاهرات خشونت‌آمیز در ایتالیا دستکم ۸۰ زخمی بر جای گذاشت+عکس


تظاهرات خشونت‌آمیز در ایتالیا دستکم 80 زخمی بر جای گذاشت+عکس

خبرگزاری تسنیم: هزاران ایتالیایی که در اعتراض به سیاست‌های ریاضتی و اصلاحات اقتصادی دولت این کشور به خیابان‌های رم آمده بودند با پلیس ضد شورش درگیر شدند.

به گزارش  گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ ده‌ها هزار نفر از مردم روز گذشته (شنبه) در پاریس و رم به خیابان‌ها آمدند تا علیه برنامه‌های اصلاحی اقتصادی و نیز تمهیدات ریاضتی دولت دست به تظاهرات بزنند. 

تظاهرات در رم و زمانی که گروهی معترضین - با ماسک و کلاه‌های ایمنی - به سوری نیروهای پلیس در برابر وزارت صنایع سنگ، تخم‌مرغ ، ترقه و پرتقال پرتاب کردند، به خشونت گرایید.

به گفته پلیس در جریان این درگیری‌ها ده‌ها نفر از نیروهای پلیس و معترضین زخمی شده و دستکم شش نفر نیز بازداشت شدند. 

در پاریس، معترضین که پلیس تعداد آنها را 25 هزار نفر اعلام کرده است، پس از اینکه مانوئل والز، نخست‌وزیر جدید، برنامه جدید مالیات‌ها و کاهش مخارج را مطرح کرد تا کسری بودجه دولت اولاند را کاهش دهد، به خیابان‌ها آمدند. 

حزب کمونیست فرانسه در صفحه توئیتری خود میزان شرکت‌کنندگان را در حدود 100 هزار نفر اعلام کرد. 

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، در جریان درگیری‌ها در رم، جایی که معترضین با سنگ به پلیسی که از گاز فلفل استفاده می‌کرد، حمله کردند دستکم 80 نفر - هم پلیس و هم معترض - زخمی شدند. 

این اعتراضات در حالی رخ می‌دهد که ماتئو رنزی، نخست‌وزیر ایتالیا، در تلاش برای ایجاد اصلاحات اقتصادی گسترده است. هم‌اکنون نرخ بیکاری در میان جوانان ایتالیایی 40 درصد است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان