افتخاری: هزینه مقابله با آمر به معروف و ناهی از منکر باید سنگین باشد

افتخاری: هزینه مقابله با آمر به معروف و ناهی از منکر باید سنگین باشد

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: باید امر به معروف مانند دیگر فروع دین رعایت شود وگرنه دین ما ناقص خواهد بود. هزینه مقابله با آمر به معروف و ناهی از منکر باید سنگین باشد وقتی هزینه اندک باشد، افراد به خودشان اجازه هرکاری را می‌دهند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی در دیدار با خانواده شهید امر به معروف و نهی از منکر مسعود مدد خانی طی سخنانی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر و اقدامات مجلس در این راستا توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در ابتدا من باید به خانواده شهید مسعود مددخانی تبریک بگویم چون در این آشفته بازار پرچم‌دار شهادت بودند. همانطور که حضرت علی(ع) در نهج‌ البلاغه می‌فرمایند: «جهاد دری از درهای بهشت است» که روی همگان نیز گشوده نمی‌شود. انشاءالله این خانواده با حضرت زینب محشور شود.

وی ادامه داد: بحثی را در کمیسیون فرهنگی درمورد سامان‌دهی وضعیت امر به معروف و نهی از منکر پیگیری کردیم ولی متاسفانه هیچوقت زمینه آنطور که باید برایش فراهم نبود. از سال گذشته طرحی را در کمیسیون فرهنگی در کمیته تبلیغ و ارشاد با هماهنگی ستاد امر به معروف, بسیج و حوزه علمیه و ... برنامه‌ریزی کردیم حدود 80 درصد این طرح آماده شده است، باید این طرح در کمیسیون و سپس در صحن بررسی شود؛ امیدواریم این کار زودتر به نتیجه برسد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش تصریح کرد: ریاست مجلس هم در سخنرانی خود بر این تاکید داشتند که کمیسیون قضایی به صورت ویژه در این خصوص وارد شود که جرم افرادی که در مقابل آمران به معروف و ناهیان از منکر اهانت و مقابله می‌کنند سنگین‌تر شود. هزینه‌اش باید به قدری بالا رود که افراد به خودشان اجازه ندهند درمورد فروع دین چنین اقداماتی انجام دهند.

افتخاری افزود: انشاءالله اقدامات ما در این راستا آغازی برای یک حرکت جهادی باشد که از سوی بخش‌های مردمی، صاحب نظران، سربازان ولایت و مسئولان حمایت شود و همگی در کنار هم همدل و متحد عمل کنند.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر عقیده داریم نماز فروع دین است، باید امر به معروف و نهی از منکر نیز به همان صورت باشد و به آن عمل کنیم وگرنه دین ما ناقص خواهد بود. هزینه مقابله با آمر به معروف و ناهی از منکر باید سنگین باشد وقتی هزینه کم باشد افراد به خودشان اجازه هرکاری را می‌دهند باید کاری کنیم که هزینه برایشان بالا برود.

وی با بیان اینکه در گذشته در خصوص امر به معروف و نهی از منکر اقداماتی انجام دادیم که تابلواش را بالا نبردیم، توضیح داد: برخی موضوع راه‌ اندازی یک وزارتخانه را مطرح می‌کنند که باید گفت وزارتخانه آنطور که پیش بینی می‌شود و انتظار می‌رود مفید نخواهد بود. وزارتخانه خیلی بخواهد برد داشته باشد به اندازه هیئت دولت است درصورتی که باید امر به معروف و نهی از منکر بالاتر از دولت باشد. فراقوه‌ای است باید همه قوه‌ها درگیر آن باشند و بسیج، سپاه، ارتش و همه امکانات نظام در آن مشارکت داشته و درگیر باشند.

شهید مسعود مددخانی در سال 1374 طی مأموریت و در حین اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر با اراذل و اوباش منطقه فلاح در ساختمان در حال احداث درگیر شده و پس از سقوط از ارتفاع دچار ضایعه نخاعی شد. وی سرانجام بعد از 19 سال تحمل درد و رنج مجروحیت، در 16 فروردین 93 در بیمارستان بقیه الله(عج) به خیل عظیم شهدا پیوست. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران