ابهام در وضعیت جمشید دانایی‌فر به معنای زنده‌بودن وی نیست

ابهام در وضعیت جمشید دانایی‌فر به معنای زنده‌بودن وی نیست

خبرگزاری تسنیم: معاون امنیتی وزیر کشور گفت:‌ اطلاع و سند قوی برای تایید شهادت شهید دانایی‌فر نداریم و هنوز پرونده گروهبان دانایی‌فر مبهم است که البته این موضوع هم به معنای زنده‌ماندن وی نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی عبداللهی معاون امنیتی وزارت کشور صبح امروز یکشنبه در نشست خبری از سفر کارگروه امنیتی ایران به قطر خبر داد و گفت: این سفر فردا و پیرو قراردادی که بین دو کشور ایران و قطر در سال 88 منعقد شده بود، صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل این کارگروه اجرایی کردن مفاد توافقنامه امنیتی بین دو کشور است، خاطر نشان کرد: بحث مقابله با تروریسم، مقابله با ترددهای غیرمجاز در آب‌های ساحلی و مرزهای دو طرف، مبارزه با پولشویی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مبارزه با قاچاق کالاهای فرهنگی، هنری و باستانی، مسائل زیست‌محیطی، تقویت پلیس اینترپل بین دو کشور از موارد مورد بحث بین کارگروه امنیتی ایران و کشور قطر خواهد بود.

معاون امنیتی سیاسی وزارت کشور در خصوص انعقاد قرارداد امنیتی با کشور پاکستان و برقراری امنیت بیشتر در مرزهای مشترک بین دو کشور نیز اظهار داشت: ارتباط تنگاتنگی بین ایران و پاکستان وجود دارد. البته مقامات پاکستانی خود اعلام کرده‌اند که تسلطی بر مناطق غربیشان ندارند هر چند که این موضوع مطابق پروتکل بین‌المللی قابل قبول نیست و دولت پاکستان باید به تعهدات خود در این زمینه عمل کند.

عبداللهی با بیان اینکه کنترل مرز مشترک با پاکستان یکسویه و از طرف جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: البته خلاء‌هایی وجود دارد که باید پر شود که از جمله عملیات انسداد و کنترل بیشتر بر مرزها از موارد مورد توجه ما است.

وی خاطر نشان کرد: اینکه گروه‌هایی از مرز پاکستان به قصد شرارت وارد جمهوری اسلامی ایران می‌شوند، قطعی است و خود پاکستانی‌ها نیز به این موضوع اعتراف کرده‌اند. ما خواهان این هستیم که دولت پاکستان کنترل بیشتری بر مرزهایش داشته باشد که ناگفته نماند برخوردهایی از سوی دولت پاکستان برای مقابله با گروهک‌های تروریستی صورت گرفته است.

معاون امنیتی وزارت کشور به موضوع ربوده شدن مرزبانان ایرانی توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل اشاره کرد و اظهار داشت: در حادثه اخیر مقامات پاکستانی اظهار کرده بودند که آنها در پاکستان نیستند اما وقتی تیم مشترکی بین دو کشور تشکیل شد، صورت‌جلسه‌ای مبنی بر وجود این افراد در پاکستان تاکید شد. ما خواستار دخالت دولت پاکستان در این موضوع بودیم و الحمدالله 4 مرزبان ما نیز سالم وارد کشورمان شدند اما همچنان پیگیر وضعیت گروهبان جمشید دانایی‌فر هستیم.

وی در این ارتباط خاطر نشان کرد: خویشتنداری و بررسی شبانه‌روزی موضوع و برگزاری جلسات متعدد شورای عالی امنیت کشور از اقداماتی بود که در راستای آزادی مرزبانان ایرانی انجام دادیم و تلاش شد از همه ظرفیت‌های موجود برای رهایی و ورود سالم مرزبانان به کشور استفاده شود و همانگونه که اعلام کردم همچنان پیگیر این موضوع هستیم و در این راستا مذاکراتی را نیز با مقامات پاکستانی برای مشخص شدن وضعیت جمشید دانایی‌فر انجام می‌دهیم.

عبداللهی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یکی از نمایندگان مجلس اخیرا اظهار کرده بود که 15 ایرانی به گروگان گرفته شده توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل را آزاد کرده است و حتی وبسایت این گروهک نیز تعداد افرادی را که در ایران به گفته خود آنها به هلاکت رسانده منتشر کرده و آیا شما این را تایید می‌کنید یا خیر، گفت: ما بر اساس اطلاعات دقیق صحبت می‌کنیم و خبر می‌دهیم. به هر حال مواردی که گروهک تروریستی، خرابکاری کرده‌اند را از طریق رسانه‌ها اعلام کردیم حتی به عنوان مثال در جریان تله‌گذاری مواد منفجره که در یک منطقه کوهستانی پیچیده که در اثر آن 3 نفر از پرسنل مهندسی سپاه به شهادت رسیدند، اطلاع‌رسانی کردیم.

معاون امنیتی وزارت کشور تصریح کرد: اینکه آنها ادعا می‌کنند تعداد زیادی از ایرانی‌ها را کشته‌اند دروغ است البته درگیری بوده چرا که کنترلی بر مرز پاکستان نیست و آنها می‌توانند از آن طرف مرز تیراندازی کنند اما درگیری که منجر به تلفات زیاد باشد، اساسا درست نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موضوع 15 فرد ربوده شده و آزادی آنها توسط استاندار سیستان را تایید می‌کنید یا خیر، گفت: اینکه این مطلب را یکی از نمایندگان مجلس گفته باشد، نشنیدم و گزارشی نیز بر همین اساس به دست ما نرسیده است.

عبداللهی درباره برنامه‌های وزارت کشور در جهت کنترل بیشتر بر مرزها نیز افزود: ما انسداد مرزها را در دستور کار داریم که در سفر وزیر کشور به سیستان و بلوچستان دستور پر کردن برخی خلأها با نصب برجک‌های بتنی صادر شد که دولت هم خوشبختانه منابع خوبی را برای این کار تصویب کرده است. قرار است کلیه مراکزی که مرزبانان به صورت چادر مستقر بودند، جمع‌آوری شوند و برجک‌های بتنی به جای آن نصب کنیم.

معاون امنیتی وزارت کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه یکی از نمایندگان مجلس خواستار مجازات مرزبانان ربوده شده به دلیل ترک وظایفشان بوده است و آیا از نظر شما چنین برخوردی با مرزبانان صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: البته در این زمینه آیین‌نامه و دستورات مربوطه وجود دارد که بر اساس آن عمل می‌شود که فرمانده ناجا هم در این باره اظهاراتی را داشته‌اند اما بنده اطلاع دقیقی برای پاسخ به این سوال شما ندارم.

وی در خصوص آخرین وضعیت جمشید دانایی‌فر، نیز اظهار داشت: ما هنوز اطلاع جدیدی درباره روشن شدن وضعیت دانایی‌فر نداریم و آنچه که گفته شده مربوط به سایت متعلق به گروهک تروریستی جیش‌العدل است و ما نیزاطلاع و سند قوی برای اعلام این خبر و یا تایید شهادت شهید دانایی‌فر نداریم و هنوز پرونده گروهبان دانایی‌فر مبهم است که البته این موضوع هم به معنای زنده‌ماندن وی نیست.

عبداللهی تصریح کرد: به هر حال مرزبانان ربوده شده در داخل خاک پاکستان بودند و مسئولیت این موضوع نیز به عهده دولت پاکستان است.

معاون امنیتی وزارت کشور از سفر هیئتی ایرانی در سطوح عالی به پاکستان خبر داد و اظهار داشت: این سفر در آینده نزدیک صورت می‌گیرد که یکی از موضوعات مورد بحث نیز وضعیت جمشید دانایی‌فر خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا 300 کیلومتر امنیت مرزهای شرقی کشور به سپاه پاسداران واگذار شده است یا خیر اظهار داشت: بله حدود 300 کیلومتر از این مرزهای پیچیده و مشترک با پاکستان به قرارگاه قدس سپاه واگذار شده که البته نیروهای مرزبانی نیز در آنجا حضور دارند و تحت کنترل عملیاتی هستند.

عبداللهی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر آخرین جزئیات از دستگیری یک گروهک تروریستی توسط سپاه پاسداران در خوزستان، گفت: این گروهک همراه خود مواد منفجره و تعدادی اسلحه با چاشنی‌های انفجاری به همراه و قصد خرابکاری در آنجا را داشتند که قبل از آنکه برنامه خود را عملیاتی کنند توسط سپاه دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon