دیلی‌استار: حزب‌الله تاکتیک‌های جدید خود را در سوریه توسعه می‌دهد


دیلی‌استار: حزب‌الله تاکتیک‌های جدید خود را در سوریه توسعه می‌دهد

خبرگزاری تسنیم: تحلیل‌گران نظامی می‌گویند با توجه به محدودیت‌های نیروی انسانی حزب الله، این جنبش از تاکتیک‌های نوینی برای ضربه زدن به دشمنان خود در داخل سوریه استفاده می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری و تحلیلی دیلی استار لبنان در گزارشی به تحلیل تحولات تاکتیکی حزب الله در جنگ سوریه پرداخته است.

چندین مقام نزدیک به حزب الله به دیلی استار لبنان گفته اند،در یک عملیات کماندویی  رزمندگان حزب الله به عمق  مناطق تحت کنترل شورشیان سوری در نزدیکی مرز لبنان نفوذ کرده و در یک ویلای دو طبقه بمبی نصب می‌کنند. این ویلا مرکز بمب گذاری خودروها بود است و پس از اینکه سه متخصص بمب گذاری و چهار نفر همراه آنها وارد این ویلا  می‌شوند، بمب کار گذاشته منفجر می شود.

ناظران و کارشناسان آگاه به حزب الله گفته اند این حمله به صورت قابل توجه ای شبیه حملاتی است که این گروه پیش از این در گذشته به کار می گرفت.

بر اساس این گزارش، ماهیت جنگ سوریه ایجاب می کند تا حزب الله تاکتیک های مختلفی از جمله عملیات های پیچیده ای را برای هدف قرار دادن فرماندهان مخالفان به کار گرفته است. هدف این استراتژی جدید از جمله انجام عملیات های "حمله و فرار" و همچنین عملیات های شناسایی تقویت قدرت نیروهای دولتی سوریه و کاهش از تلفات حزب الله است.

چارلز لیستر تحلیلگر مسایل نظامی در موسسه بروکینگز به دیلی استار گفته است که حزب الله به خوبی از محدودیت های نیروی انسانی خود آگاه است بنابرین استفاده از توانایی‌های خود، برای وارد کردن ضربه به دشمن، بدون به کارگیری منابع زیاد یک تحول استراتژیک طبیعی است.

در ادامه این گزارش آماده است؛ حزب الله تاریخ طولانی در جنگ چریکی دارد، این جنبش با اشغالگری اسرائیل در جنوب لبنان تا سال 2000 با استفاده از انجام عملیات های "حمله و گریز" علیه نظامیان اسرائیلی مبارزه کرده است.

بنابر گفته مقامات لبنانی نزدیک به حزب الله نقطه عطف در تحول استراتژی حزب الله پس از امن سازی شهر قصیر در ماه ژوئن گذشته رخ داد.

. یکی از این مقامات لبنانی به دیلی استار گفت؛ حزب الله همچنین مناطقی از سوریه را به پایگاه‌های خود در لبنان از طریق یک شبکه مخابراتی امن وصل کرده است.  وی افزود؛ رزمندگان حزب الله از تلفن های همراه و سایر تجهیزات که به راحتی قابل ردیابی هستند، استفاده نمی کنند.

لیستر همچنین گفته است؛ عملیاتی پوششی و هدفمند حزب الله در عمق مناطق تحت کنترل دشمن قابل پیش بینی بود، آموزش های نظامی حزب الله شامل تمامی ظرفیت های لازم برای انجام اینگونه عملیات های نظامی است، حزب الله پیش از این شاهد تحولات تاکتیکی مشابه بویژه علیه اسرائیل بوده است.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی