حادثه تروریستی سال ۸۷ نشانه عجز و ترس دشمنان بود


حادثه تروریستی سال 87 نشانه عجز و ترس دشمنان بود

خبرگزاری تسنیم:در نشست صمیمانه خبرگزاری تسنیم با خانواده های شهدای حادثه تروریستی حسینیه سیدالشهدای شیراز خانواده های این شهدا با نقل خاطراتی از شهدا ترور را محکوم کرده و خواستار رعایت برقراری عدالت و رعایت حقوق بشر در همه دنیا شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز در نشست  صمیمانه خبرگزاری تسنیم با خانواده های شهدای  حادثه تروریستی حسینیه سیدالشهدای  شیراز خانواده های این شهدا  با نقل خاطراتی از شهدا  ترور را محکوم کرده و خواستار رعایت برقراری عدالت و رعایت حقوق بشر در همه دنیا شدند.

همسر شهید مروجی هاشمی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در شیراز گفت : عوامل بمب گذاری باید جواب اشک‌های ما را بدهند، چرا فرزند من را از داشتن پدر محروم کردند.

وی با بیان اینکه چه کسی جواب تنهایی فرزندان ما را می دهد افزود: شوهر من یک کارمند عادی بود و کاری هم به سیاست نداشت چرا باید قربانی زیاده خواهی کسانی شود که همه دنیا و پیشرفت را برای خود می خواهند. 

همسر شهید مروجی هاشمی با بیان اینکه در حادثه سال 87 همسرم پس از 9 روز تحمل درد و رنج در بیمارستان شهید شد افزود: این بمب گذاری  در واقع ناتوانی و ضعف دشمنان ما را نشان داد زیرا در حسینه‌ای که عده‌ای عزادار وجود داشتند و هیچ تدابیری انتظامی و امنیتی در آنجا نبود وارد شدند و در آنجا بمب گذاری کردند.

وی با بیان اینکه بمب گذاران بزدل و ترسو هستند و با این کار خود فقط عجز خود را نشان دادند تصریح کرد: آنها که به ما می گویند تروریست، اعمال خود را ببینند که چگونه عده‌ای جوان بی دفاع را در زمان عزاداری شهید کردند.

همسر شهید مروجی هاشمی با بیان اینکه شهادت افتخار ماست و اگر روزی جنگ شود نخستین کسانی که به میدان  میدان جنگ می شتابند ما هستیم خاطر نشان کرد:خاطرات شهدا ماندگار است، قبل از شهادت همسرم  ایشان به من گفتند تصمیم گرفته ام به کربلا بروم ولی به دلیل ناآرامی های عراق معترض شدم و گفتم ممکن است در آنجا شهید شوی اما او در پاسخ من گفت : شهادت سعادت است ، من از خدا می خواهم شهید شوم.

آنهایی که به ما می گویند تروریست خود تروریستند.

خواهر شهید نجمه قاسم پور در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: آنهایی که  به ما می گویند تروریست خود تروریستند سند این ادعا هم حادثه سال 87 حسینیه سید الشهدای شیراز است.

وی با بیان اینکه  افتخار ما شهادت در راه اسلام است خاطر نشان کرد: نجمه دانشجوی رشته امام شناسی مجتمع الغدیر بود ،در کنار درس خواندن 10 سال بود که انتظامات کانون رهپویان وصال هم بود.

قاسم پور تصریح کرد: نجمه همیشه دوست داشت شهید شود همیشه این آروز را بر زبان می آورد و همیشه همه به او می گفتند جنگ کجا بوده که شهید شوی و او در پاسخ می گفت: اگر خدا بخواهد من بدون جنگ شهید می شوم.

کشتن عده ای بیگناه و بدون سلاح اوج خفت است

  مادر شهید محمد جواد یاقوت در گفت و گو با خبرنگار تسنیم گفت: کشتن عده ای بیگناه و بدون سلاح اوج خفت برای ترور کنندگان است.

وی با بیان خاطراتی از فرزند شهیدش افزود: محمد جواد تک فرزند بود و چون بعد از مدتها خدا او را به ما داده بود هم برای من و هم برای پدرش خیلی عزیز بود.

مادر شهید یاقوت با بیان اینکه ازکلاس دوم و سوم دبستان به مسجد می رفت، اما به دلیل بیماری پدرش مجبور شد ترک تحصیل کند افزود: پای ثابت مجالس امام حسین (ع) بود .

او دائما به پایگاه بسیج ، مساجد و هیئت‌های مذهبی می رفت.

مادر شهید یاقوت گفت : در شب حادثه محمد جواد با پسر خواهرم به حسینه رفت وقتی ساعت 12 شد و  نیامد نگران شدم به خواهرم زنگ زدم گفت چیزی نشده در حسینه بمب گذاری شده و جواد حالش خوب است فقط سعید آسیب دیده و در بیمارستان است و من فردای آن روز متوجه شهادت جواد شدم. 

شهدای ره پویان وصال در تاریخ ماندگارند

مادر شهید راضیه کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز گفت: تروریست‌ها قصد شکست ما و جوانان ما را داشتند اما خدا را شکر خودشان شکست خوردند همان طور که اسلام بعد از 1400 سال زنده است شهدای ما هم همیشه زنده‌ و در تاریخ ماندگارند. 

وی با بیان خاطراتی از فرزند شهیدش افزود: از شهدا گفتن هم سخت است و هم دلنشین، خاطرات آنها شیرین است و تکرار خاطرات سبب دلتنگی می‌شود.

مادر راضیه کشاورز گفت: دخترم با وجود داشتن سن و سال کمش مانند بزرگ سالان رفتار می‌کرد و همیشه به من و پدرش احترام می‌گذاشت.

وی با بیان اینکه کسانی مثل احمد شهید که  بویی از حقوق بشر نبرده اند، آنها خود هم می دانند که همه حرف هایشان دروغ است، آنها حق زندگی در دنیا را  از بچه‌های ما گرفتند اما حالا دم از حقوق بشر می زنند.

مادر شهید کشاورز گفت: جراحاتی که در این حادثه تروریستی به راضیه وارد شده بود خیلی سخت بود و بعد از 18 روز که در کما بود با جراحاتی که بر پهلو و بازویش وارد شده بود در بیمارستان نمازی شهید شد.

از خصوصیات بارز، راضیه به یاد امام زمان بود و در یادداشت‌هایش نوشته بود که کاشکی حضور آقا را ندیده نگیریم چرا که حضور او همیشگی است و ما غائبیم.

انتهای پیام /

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon