پروازهای فرودگاه اردبیل توسعه می یابد


پروازهای فرودگاه اردبیل توسعه می یابد

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل گفت: با رایزنی ها و توافقات به عمل آمده با شرکت های هواپیمایی استان، پروازهای فرودگاه اردبیل اعم از داخلی و خارجی توسعه می یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش در بازدید از بخش های مختلف فرودگاه اردبیل اظهار کرد: برای تحقق این امر رایزنی های لازم با شرکت های هواپیمایی هما، آتا و ماهان انجام شده است تا پروازهای اردبیل توسعه یافته و در نخستین ساعات روز و  پروازهای شبانه به مقصد اردبیل و یا تهران انجام شود.

وی گفت: استان اردبیل دارای دو فرودگاه مناسب و مجهز است که با رفع ایرادات موجود می توان علاوه بر پروازهای داخلی پروازهایی را نیز به مقصد کشورهای همسایه برقرار کرد.

خدابخش با بیان اینکه امسال برای تکمیل پروژه های نیمه تمام فرودگاه اردبیل و پارس آباد منابع اعتباری در نظر گرفته شده است، افزود: ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل باید تا پایان امسال تکمیل شود.

استاندار اردبیل از روند عملیات اجرای ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل نیز دیدن کرد و بر تسریع در مراحل اجرای آن تاکید کرد.

وی تصریح کرد: پیگیری پروژه های عمرانی بخش فرودگاه اردبیل می تواند در افزایش ارتباط و توسعه استان نقش مهمی داشته باشد.

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل نیز در این دیدار از اضافه شدن یک دستگاه خودرو آتش نشانی اطفای حریق و یک دستگاه ILS به فرودگاه های استان خبر داد.

مصطفی صفایی افزود: مجهز شدن باند 15 فرودگاه اردبیل به دستگاه ILS قدرت دید را به 550 متر کاهش می دهد.

وی بیان کرد: پیشگیری از حوادث و امداد و نجات اطفای حریق در مواقع سانحه از قابلیت های بسیاری برخوردار است.

مدیرکل فرودگاه های استان قیمت این خودرو را نزدیک 20 میلیارد ریال اعلام و از تامین این اعتبار توسط شرکت فرودگاه های کشور خبر داد.

انتهای پیام /

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon