خودکفایی اقتصادی نیازمند دوری از وابستگی به نفت است


خودکفایی اقتصادی نیازمند دوری از وابستگی به نفت است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: خودکفایی اقتصادی نیازمند دوری کشور از وابستگی به نفت است که کشور ما را می تواند در گذر از تحریم ها نجات دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، هاشم مظفری در دومین جلسه ستاد هدفمندی یارانه ها در اردبیل اظهار کرد: در طول تاریخ وابستگی ما به نفت مشکلات متعددی را رقم زده که برای خارج شدن از این اقتصاد تک محصولی باید بخش های تولیدی، سرمایه گذاری و ظرفیت ها گردشگری خود را توسعه و تقویت کنیم تا بتوانیم از این زیر بناها در حرکت رو به جلو استفاده کنیم.

وی گفت:در سال های اخیر اقدامات خوبی با آغاز هدفمندی یارانه ها و واقعی کردن قیمت سوخت در کشور آغاز شده که تداوم آن می تواند ایران اسلامی ما را از این عقب ماندگی ها نجات دهد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل تصریح کرد: گذر از بحران اقتصادی پیش روی کشور نیازمند نقشه راه مناسب است.

مظفری خاطرنشان کرد: یکی از چالش های عمده مدیریت، امور اقتصادی است که برای کنترل عواقب آن باید از برنامه ریزی و نقشه راه مناسب مدد گرفت.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل بیان کرد: دلیل عمده چالش اقتصادی، وابستگی به درآمد نفتی و گرایش به کالاهای مصرفی وارداتی است.

وی افزود: معتقدم گرایش بیش از حد به مصرف منابع محدود مسبب شده تا اقتصاد خانواده ها و به تبع اقتصاد عمومی با چالش  همراه باشد.

کارشناس اقتصادی تاکید کرد: می توان با مدیریت مصرف و با بهره گیری از آموزه های اقتصاد مقاومتی زمینه مهار خلاء های اقتصادی را فراهم کرد.

مظفری با بیان اینکه صرفه جویی امروز به مانند افزایش پشتوانه فردا است، گفت: دستگاه های فرهنگی می توانند در راستای نهادینه سازی مصرف بهینه گام بردارند.

وی اظهار کرد: بازتعریف شیوه های جدید درآمدزایی و قطع وابستگی از درآمدهای نفتی نیز می تواند در این راستا مفید فایده باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بیان کرد: کاهش وابستگی به درآمد نفتی قدرت مانور اقتصادی کشور را توسعه داده و در ادامه راهکاری برای مدیریت بهینه می شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon