رایزنی آمریکا با برخی از جریان‌های عراقی برای تعیین آینده سیاسی این کشور

رایزنی آمریکا با برخی از جریان‌های عراقی برای تعیین آینده سیاسی این کشور

خبرگزاری تسنیم: پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، دولت آمریکا قصد دارد با برخی گروه‌ها و جریان‌های فعال و نیرومند سیاسی عراق رایزنی کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری "واع"؛ میسون الدملوجی نماینده پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق "واع " از تلاش آمریکا برای برقراری تماس و رایزنی با برخی از گروه‌ها و جریان‌های سیاسی فعال و نیرومند عراقی با هدف باز کردن جای پایی برای خود در عراق آینده خبر داد.

این نماینده پارلمان عراق در بخش دیگری از سخنانش افزود: دولت آمریکا هم اکنون در حال رایزنی با برخی از رهبران فهرست‌های انتخاباتی عراق است تا از این طریق برای آینده این کشور نقشه سیاسی جدیدی براساس نیازهای خود در عراق تهیه کند.

وی افزود: هم اکنون دولت آمریکا به برخی از جریان‌های سیاسی عراقی اعلام کرده می‌خواهد در عراق جدید جایی برای نوری مالکی نخست وزیر کنونی عراق نباشد، از این رو آمریکا در حال برنامه ریزی است تا فهرست دولت قانون به‌رهبری نوری المالکی در عراق رأی نیاورد.

این نماینده پارلمان عراق افزود: انتخابات پارلمانی عراق در حالی قرار است به‌زودی برگزار شود که عراق امروز دستخوش ناآرامی‌های مختلفی است، که از مشکلات سیاسی تا امنیتی در نوسان است.

الدملوجی در بخش دیگری از سخنانش افزود: برخی قصد دارند عراق تجزیه شود، اما این افراد و گروه‌ها نمی‌دانند این اقدام تا چه‌اندازه می‌تواند به‌زیان عراق و ملت عراق تمام شود، حال این‌که این طرح حتی به‌زیان دسته‌بندی‌های مذهبی هم خواهد بود.

وی در پایان ابراز کرد: امیدواریم در دولت آینده ضمن حل بسیاری از مشکلات امنیتی موفق شویم به بسیاری از مشکلات جامعه رسیدگی کنیم، در عین حال خواستار مشارکت نهادهای غیردولتی برای حل مشکلات جامعه عراقی در دولت آینده هستیم.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی