مردم شهرستان مهرستان از کمبود پزشک رنج می‌برند

مردم شهرستان مهرستان از کمبود پزشک رنج می‌برند

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود قول مسئولان، شهرستان مهرستان از داشتن پزشک عمومی به شدت رنج می‌برد و با کمبود شدید پزشک مواجه است.

هدایت‌الله میرمرادزهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار کرد: مردم سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان‌های سیب‌سوران و مهرستان از کمبود خانه بهداشت و پزشک عمومی رنج می‌برند.

وی افزود: در شهرستان مهرستان، ماه‌ها حتی یک پزشک عبور نمی‌کند بنابراین حق این مردم نیست که به علت کمبود پزشک از بین بروند..

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در درخواست از وزیر بهداشت و درمان برای اینکه حداقل پزشک عمومی را برای روستا‌ها بفرستند، اما متأسفانه پزشکانی که خدمتشان تمام می‌شود، می‌روند و جایگزین آنها تاکنون معین نشده است.

میرمرادزهی گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان یک استان پهناور قلمداد می‌شود اما سهمیه پزشک عمومی آن بسیار اندک است.

وی بیان کرد: از مسئولان استانی و کشوری به ویژه وزیر بهداشت و درمان خواستار توجه ویژه به مناطق محروم و هم‌چنین توزیع پزشک در این مناطق هستیم.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهرستان مهرستان از مناطق محروم سیستان و بلوچستان است که از کمبود پزشک رنج می‌برد بنابراین در سفر دو روزه رئیس‌جمهور به این استان این کمبودات اعلام خواهد شد.

نبود پزشک و امکانات پزشکی مشکل جدی شهروندان مهرستان شده است

تعدادی از مردم مهرستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مهرستان از نبود پزشک در این منطقه بسیار گلایه دارند به طوری که کمبود پزشک مشکل جدی مردم این شهرستان شده است.

شهرستان مهرستان واقع در 98 کیلومتری سراوان و 120 کیلومتری ایرانشهر در جنوب استان سیستان و بلوچستان با جمعیتی بالغ بر 12 هزار نفر فقط دارای سه پزشک است.

شهروندان مهرستانی اظهار کردند: مردم این منطقه با توجه به سرما و گرمای شدید هوا در فصول زمستان و تابستان، باید کیلومترها راه را طی کنند تا برای مراجعه به پزشک به شهرستان‌های سراوان یا ایرانشهر آن هم با تحمل دوری و سختی مسیر هزینه سنگینی هم برای درمان پرداخت کنند.

آنان از مسئولان مربوطه و به ویژه نماینده مردم مهرستان در مجلس شورای اسلامی تقاضای پیگیری این معضل مهم و بزرگ را در منطقه دارند.

چند مرکز درمانی در بخش چاهوک و روستای دیهی و کهن شهر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است اما هنوز فاقد پزشک است.

پزشکان مهرستان باید در نزدیک‌ترین مکان، اسکان داده شوند تا بیماران شاهد تاخیر حضور پزشک در مراکز درمانی نباشند و این مشکل همیشگی شهروندان مهرستان است که با تاخیر پزشک مواجه هستند.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon