شرکت هندی در دو راهی گاز شیل آمریکا یا بلوک فارسی ایران

شرکت هندی در دو راهی گاز شیل آمریکا یا بلوک فارسی ایران

خبرگزاری تسنیم: پایگاه اینترنتی هندو بیزینس لاین طی گزارشی نوشت شرکت نفت و گاز طبیعی هند در دو راهی سختی قرار گرفته است و از یک سو به پروژه گاز شیل آمریکا چشم دارد و از سوی دیگر نمی تواند به درخواست آمریکا از بلوک فارسی ایران چشم پوشی کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی هندو بیزینس لاین، شرکت نفت و گاز طبیعی هند ممکن است از فهرست شرکت های تحت تحریم آمریکا به دلیل همکاری با ایران خارج شده باشد، اما هنوز به رویای خود برای دستیابی به پروژه گاز شیل آمریکا نزدیک نشده است.

شرکت نفت و گاز طبیعی هند، برای به دست آوردن فرصت های همکاری با غرب، باید تصمیم بگیرد که آیا حاضر است از استخراج مقادیر عظیم گاز در بلوک فارسی ایران( بینالود) صرف نظر کند یا نه.

هرچند دفتر حسابرسی دولت آمریکا در گزارش ماه ژانویه خود، بازوی سرمایه گذاری خارجی شرکت نفت گاز طبیعی هند را از فهرست شرکت های دخیل در فعالیت های مرتبط با بخش انرژی ایران حذف کرده است، اما به گفته منابع آگاه، این اقدام دولت آمریکا باید با دقت ارزیابی شود. حذف نام این شرکت از این فهرست مشروط است. این شرکت هندی باید انتخاب کند. در یک طرف فرصت های تجاری در آمریکا برای این شرکت فراهم خواهد بود، اما در سوی دیگر، شرکت نفت و گاز طبیعی هند از همکاری با ایران منع خواهد شد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که دولت آمریکا  متقاعد شد، شرکت هندی مذکور هیچ گونه فعالیت تجاری ای در ایران انجام نداده است.

اما شرکت نفت و گاز طبیعی هند اعلام کرده است که همکاری با ایران یک تصمیم استراتژیک است که دولت هند باید اتخاذ کند. افرادی که از نزدیک با پروژه فارسی در ارتباط هستند، معتقدند، وسعت این پروژه بزرگتر از آن است که بتوان از آن چشم پوشید. این پروژه به خصوص از آن جهت اهمیت دارد که تولید داخلی هند، قادر به تامین نیاز این کشور نیست و دهلی نو به گاز این میدان نیاز دارد.

این شرکت تمایل دارد در میدان فرزاد ب در بلوک فارسی اقدام به اکتشاف گاز نماید.  بر اساس برآوردهای انجام شده، حجم ذخایر انرژی این میدان 21.68 تریلیون فوت مکعب است که از این میزان 12.8 تریلیون فوت مکعب گاز و 212 میلیون بشکه میعانات قابل استحصال است.

انتهای پیام/ 61
 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه