اعطای جایزه ملی مدیریت ریسک بر اساس استاندارد ایزو به شرکت‌های برتر بیمه

اعطای جایزه ملی مدیریت ریسک بر اساس استاندارد ایزو به شرکت‌های برتر بیمه

خبرگزاری تسنیم:مدیرعامل انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه، از طراحی جایزه مدیریت ریسک براساس استاندارد ایزو ۳۱۰۰۰ در صنعت بیمه خبر داد و گفت: به منظور ارتقا و توانمند‌سازی شرکت‌ها بیمه، طرح اعطای جایزه مدیریت ریسک را در سطح ملی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسعود حجاریان مدیرعامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه، در دومین اجلاس سالانه انجمن حرفه ای، از طراحی جایزه مدیریت ریسک براساس استاندارد ایزو 31000 در صنعت بیمه خبر داد و گفت: به منظور ارتقا و توانمند سازی شرکت ها بیمه، طرح اعطای جایزه مدیریت ریسک را در سطح ملی اجرا می شود.

دومین اجلاس سالانه این انجمن با موضوع "فضای کسب و کار در بیمه" با حضور اعضای انجمن حرفه ای، رئیس کل و هیات عامل بیمه مرکزی، مدیران عامل شرکت های بیمه، پیشکسوتان و اساتید صنعت بیمه در روز یکشنیه مورخ 24 فروردین 1393 برگزار شد.

طی این اجلاس مسعود حجاریان مدیرعامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه، روند اقدامات انجام شده در سال گذشته و طرح های در دست اجرا در سال آینده را برای اعضای این انجمن تشریح کرد.

تدوین نظام صلاحیت حرفه ای

مدیر عامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه از تدوین سطوح تشخیص صلاحیت حرفه ای خبر داد و گفت: با مطالعه الگوهای مختلف سنجش صلاحیت حرفه­ای در داخل و خارج از کشور، پنج سطح مقدماتی، عمومی، تخصصی ( بیمه­پذیری، مدیریت بیمه و مدیریت خسارت و ریسک)، حرفه­ای و حرفه­ای پیشرفته برای تشخیص صلاحیت حرفه­ای پیش­بینی شده است. و سطح بندی افراد در صنعت بیمه با شرکت در آزمونهای طراحی شده در هر سطح انجام می شود. اولین آزمون صلاحیت سطح مقدماتی را در تاریخ 29 آذرماه 1392 برگزار شد و در این آزمون 79 نفر حائز امتیاز جهت دریافت گواهینامه صلاحیت حرفه­ای شدند و در پایان فروردین ماه سال جاری نیز دومین آزمون آن برگزار می شود.

حجاریان با بیان اینکه جلسات مستمری در انجمن حرفه ای صنعت بیمه برای بررسی آیین نامه ها و قوانین برگزار شده است، گفت: پیشنهادات انجمن درباره آیین نامه ها و قوانین صنعت بیمه، به بیمه مرکزی ارسال می شود.

حجاریان یکی از وظایف انجمن را تهیه محتوای آموزشی برای سطوح مختلف نظام صلاحیت حرفه ای  دانست و بیان کرد: به دنبال این هستیم که برای تمام سطوح، محتوای آموزشی و کتابهای لازم را بااستفاده از توانمندیهای داخلی و ظرفیت های خارجی تهیه کنیم.

وی افزود: انجمن به منظور بهره­گیری از توان حرفه­ای و علمی خبرگان صنعت بیمه، کارگاه­های آموزشی در موضوعات مختلف بیمه­ای و در سطوح مقدماتی و پیشرفته، طراحی کرده و تاکنون در 7 سطح این کارگاه ها برگزار شده است.

طرح اعطای جایزه ملی مدیریت ریسک

حجاریان از طراحی جایزه مدیریت ریسک در صنعت بیمه خبر داد و گفت: به منظور گسترش فرهنگ بیمه و ارتقای توانمندی شرکت ها و سازمان های بیمه گذار، طرح اعطای جایزه مدیریت ریسک را در سطح ملی اجرا می شود. جایزه مدیریت ریسک، سالانه در طی اجلاسی که توسط انجمن حرفه ای صنعت بیمه برگزار می کند به مدیران عامل شرکت های بیمه اعطا می شود و شرکت ها در این حوزه، درجه بندی می شوند.

تهیه نظام نامه بر اساس استاندارد ایزو 31000

وی افزود: جایزه ملی مدیریت ریسک با بهره­گیری از مدل ایزو 31000 اجرا می شود و  این مدل چارچوبی جامع مبتنی بر مجموعه ای از توانمندسازها، چارچوب، نتایج و پایش، بازنگری و بهبود مستمر در حوزه مدیریت ریسک سازمان است که به مدیران کمک می کند با ارزیابی مستمر ریسک­ها و پیاده­سازی فرآیندهای مدیریت ریسک، موانع و فرصت­های مرتبط با اهداف سازمانی را شناسایی و برای بهبود آنها برنامه ریزی نمایند.

همچنین حجاریان از طرح ترجمه شبکه ای متون معتبر بیمه ای با استفاده از توانمندی انجمن خبر داد و افزود: براین اساس ایجاد یک دانشنامه معتبر بیمه ای به منظور افزایش دقت در ترجمه متون انگلیسی و تطابق واژه ها و مفاهیم در حوزه بیمه در دستور کار قرار گرفته است.

در پایان مدیر عامل انجمن حرف ای صنعت بیمه، توجه به منابع انسانی شرکت های بیمه را ضروری دانست و از تشکیل شورای منابع انسانی انجمن حرفه ای به منظور افزایش انگیزه ، جذب و نگهداری کارکنان صنعت بیمه و نظام ارتقا خبر داد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه