تأمین سوخت کشاورزان در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها پیش‌بینی شود


تأمین سوخت کشاورزان در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها پیش‌بینی شود

خبرگزاری تسنیم: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با اشاره به مشکلات به وجود آمده در اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه ها گفت: باید پیش بینی لازم برای تأمین سوخت کشاورزان و صنایع کوچک به عمل آید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سعید گلستانی ظهر امروز در کارگروه حمل و نقل و سوخت استان همدان اظهار کرد: افزایش قیمت حامل های انرژی سبب افزایش سرقت ها در استان شده و به تبع میزان پرونده ها در دادگستری افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه باید دیدگاه پرداخت یارانه نقدی به تمامی اقشار جامعه تغییر کند، افزود: اشتباهی که در مرحله اول قانون هدفمندی یارانه صورت گرفت این بود که قبل از اجرا برخی موارد جزئی تامین سوخت وسایل کشاورزان و صنایع کوچک منظور نشد که بعدها بسیاری از مشکلات را به وجود آورد.

گلستانی با بیان اینکه قانون هدفمندی یارانه ها در زمینه خدمات اجتماعی اجرا شود، عنوان کرد: باید در فاز دوم سهم دولت اختصاص پیدا کند تا مشکلات فاز اول دوباره تکرار نشود.

وی اعلام کرد: نیاز است تا انصراف از دریافت یارانه نقدی به قانون تبدیل شود و با احصاء آمار دارایی های مردم می توان افراد متمکن و ثروتمند را از دریافت یارانه نقدی کنار گذاشته شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان افزود: اگر این روند اتفاق نیفتد شاهد افزایش دروغ و پنهان کاری در جامعه می شود و ممکن است افراد نیازمند از دریافت یارانه نقدی و خدمات دیگر محروم شوند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که روش ها را اصلاح نکنیم این قانون به نتیجه نمی رسد، افزود: تمامی امور برای مردم شفاف سازی شود تا آنها از امور مطلع بوده و در مواقع مورد نیاز از وجود آنها در صحنه استفاده شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان نیز در این جلسه از توزیع دو میلیون و 757 هزار و 500 لیتر سوخت نفت گاز یارانه ای در سطح فرمانداری های خبر داد.

فرهاد فرزانه افزود: دو میلیون و 946 هزار و 140 لیتر سوخت نفت گاز به استان همدان اختصاص داده اند که دو میلیون و 712 هزار و 640 لیتر سهمیه فرمانداری ها بوده و تاکنون بیش از این میزان به آنها تحویل شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 233 هزار و 500 لیتر از سهمیه استان باقی مانده که باید تا آخر فروردین ماه توسط دستگاه های مرتبط دریافت شود.

فرزانه با بیان اینکه از این پس نرخ کرایه درون و برون شهری در کارگروه حمل و نقل و سوخت استان تعیین می شود، تصریح کرد: تا زمانی که قیمت سوخت در کشور مشخص نشده نمی توان نرخ های درون و برون شهری را تصویب و تایید کرد.

وی تصریح کرد: براساس دستورالعمل کشوری باید هر سال تنها یک بار افزایش قیمت کرایه های حمل و نقل شهری را داشته باشیم.

مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری همدان اعلام کرد: در حال حاضر شهرستان همدان با دارا بودن سه هزار و 265 دستگاه تاکسی، 271 دستگاه ون و 259 اتوبوس بزرگترین ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری را به خود اختصاص می دهد و شهرستان ملایر نیز با هزار و 198 دستگاه تاکسی، 144 دستگاه ون، چهار دستگاه مینی بوس و 45 دستگاه اتوبوس در رتبه بعدی قرار دارد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon