ایجاد منطقه مشترک تجاری اردبیل با چین در اولویت است


ایجاد منطقه مشترک تجاری اردبیل با چین در اولویت است

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل از انتخاب اولویت این استان برای ایجاد منطقه مشترک تجاری با کشور چین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش در جلسه بررسی ایجاد شهرک صنعتی مشترک با کشور چین که با حضور مدیران کل دستگاه های مربوطه و فرمانداری شهرستان  نمین برگزار شد، اظهار کرد: 14 استان برای جذب سرمایه گذار چینی اعلام آمادگی کرده بودند که از بین آنها 5 استان کرمان، آذربایجان شرقی، فارس، سمنان و فارس انتخاب شده است.

خدابخش بیان کرد: استان اردبیل به لحاظ موقعیت استراتژیک مانند نزدیک بودن فرودگاه مرکز استان به منطقه ویژه تجاری، یک پارچه بودن زمین اختصاصی، نزدیکی به مرکز استان و نیز دارا بودن مرزهای مشترک با کشور های همسایه در اولویت این کار قرار گرفته است.

وی افزود:  زمینی به مساحت 2 هزار هکتار از منطقه ویژه اقتصادی واقع در شهرک صنعتی 2 شهر نمین برای این کار در نظر گرفته شده که طبق استعلام و نظرات دستگاه های مربوطه تمامی زیرساخت ها و امکانات لازم محیا بوده و موانع و مشکلی برای ایجاد شهرک تجاری مشترک با کشور چین در منطقه ویژه اقتصادی استان اردبیل وجود ندارد.

مقام عالی اجرائی استان اردبیل تصریح کرد: در صورت انتخاب نهایی استان اردبیل برای این منظور اردبیل تبدیل به یکی از استان های توسعه یافته و صنعتی می شود.

استاندار اردبیل گفت: در بیستم فروردین سال گذشته تفاهمنامه ای بین وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران و نیز وزارت بازرگانی چین به امضا رسیده بود که در آن باید 2 هزار هکتار از اراضی یکی از استان های ایران به منظور ایجاد شهرک تجاری و صنعتی مشترک با کشور چین اختصاص می یافت.

خدابخش تاکید کرد: سرمایه گذاران و صنعتگران ایرانی نیز می توانند در این شهرک تجاری و صنعتی سرمایه گذاری کنند.

وی بیان کرد: در این شهرک ویژه تجاری و صنعتی، صنایع کوچک و متوسط تولید می شود و هیچ مشکلی از نظر الایندگی محیط زیستی وجود ندارد.

استاندار اردبیل گفت: با ایجاد این شهرک مشترک تجاری با کشور چین طرف چینی می تواند به راحتی محصولات تولید را به بازار داخل و خارج از کشور با سهولت صادر کند که این به نوبه خود سبب تحولات اقتصادی و اشتغالزایی در استان می شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوعات و موارد تکمیلی در این زمینه از طریق وزارت صنعت و معدن به سرمایه گذار چینی اطلاع داده می شود تا برای بازدید، تصمیم گیری نهایی و شروع کار در استان اردبیل حضور یابند.

رئیس شورای اداری استان گفت: شهرک‌های تجاری و صنعتی در سایر استان‌ها نیز وجود دارد ولی مساحت این شهرک‌ها به میزان مساحت اختصاص یافته در استان اردبیل نیست.

خدابخش اظهار کرد: در این مورد رایزنی و مکاتبات مطلوبی با وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته و همچنان در حال پیگیری هستیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon