منابع حاصل از انصراف یارانه‌ها در بخش درمان و مسکن هزینه شود

منابع حاصل از انصراف یارانه‌ها در بخش درمان و مسکن هزینه شود

خبرگزاری تسنیم:معاون علمی بسیج دانشجویی کشور گفت: منابع حاصل از انصراف از دریافت یارانه‌ها را می‌توان در بخش‌هایی مانند گردشگری، زیارت و مسکن هزینه کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس, نخستین جلسه از سلسله نشست‌های همایش اقتصاد مقاومتی در مسیر پیشرفت درون زا با حضور مرتضی فیروز آبادی معاون علمی بسیج دانشجویی کشور و رئیس مؤسسه ایتان (شبکه تحلیل گران تکنولوژی ایران) و فعالان دانشجویی در سالن آمفی تئاتر پردیس دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در این جلسه مرتضی فیروز آبادی اظهار کرد: در حوزه اقتصاد باید بر اساس منبع قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پیش برویم, کشور ما مانند نظام‌های غربی نبوده و نیست، ملاک آنها هدف بوده در صورتی که ملاک ما وسیله است و از وسیله خود هدفی جز کارایی مثبت و تأثیرگذار ندارند و نخواهند داشت و مشابه این اهداف را مقام معظم رهبری در دیدارشان با جوانان خراسان شمالی بیان فرمودند.

وی افزود: ما ادعا می‌کنیم که مسیر حرکتی صحیح نظام اسلامی مبتنی بر دستورات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است و باید براساس توصیه آنها حرکت کنیم و در تبیین سیاست‌های مردمی کردن اصل 44 قانون اساسی گام برداریم، نکته‌ای که مورد تأکید ویژه معظم له قرار دارد و بارها به این مسئله بسیار مهم اشاره داشتند این است که از نظر ایشان اقتصاد مقاومتی الگوی صحیح فعالیت‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است و باید به صورت درون‌گرا، پیشرو، پویا و هدفمند باشد.

معاون علمی بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: تأمین اقدامات و امکانات اولیه حق هر ایرانی بوده و دولت موظف است که به طور جد نسبت به این مسئله گام بردارد, ما باید خودمان به موضوع اقتصاد توجه می‌کردیم که این کار را نکردیم و این یکی از ضعف‌های بسیار بزرگ تشکل‌های دانشجویی است, حتی رهبر معظم انقلاب فرمودند مسئله هسته‌ای بهانه است و هدف دشمن مانع تراشی و حذف این نظام مقدس و محقق کردن جنگ تمام عیار اقتصادی در کشور است, اما اگر ما هوشیار باشیم و وقتی که در میدان جنگ و نبرد با دشمن مسئولیتی را برعهده می‌گیریم کار خود به درستی انجام دهیم سربلند می‌شویم و اگر کوتاهی از خود نشان دهیم آن وقت شاهد سوء استفاده‌های آنها خواهیم بود.

فیروزآبادی گفت: مبنای آرمان‌های امروز در مذاکرات ترویج اسلام ناب محمدی (ص) است و اگر آمریکایی‌ها به دنبال محقق کردن اهداف شوم خود هستند، این ما هستیم که نباید اجازه چنین کاری را به این سودجویان بدهیم تا بخواهند افکار پلیدشان را عملی کنند, در دنیای امروز همه به دنبال آزادی هستند و ابر قدرت‌ها نمی‌توانند کمک‌های انسان دوستانه ایران به فلسطین را ببینند مگر خود آمریکا فقیر و بیکار ندارد؟ مگر خودش مشکلی ندارد؟ ما باید این فرهنگ و تمدن پسندیده را جا بیندازیم و آن را به دیگران بیاموزیم.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی به این معنا است که پیشرفت کشورمان تحت تأثیر برخی از مسائل و مشکلات اقتصادی روز دنیا نباشد و اینگونه اقتصادها مرتبط با کشورهای بحران زده است، پس ایران ما نباید اینگونه باشد, ما به دنبال تعامل هستیم اما به عنوان یک کشور قدرتمند و به صورت یک کشور ضعیف در پای میز مذاکرات حاضر نشویم.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: وابستگی جدی در کالاهای اساسی، معیشت خوب و حداقلی مردم، فقدان تعاملات تجاری، وابستگی اقتصاد کشور به زیر ساخت‌های جهانی، تک منبعی بودن درآمدهای کشور و اقتصاد پنهان در کشور، شش آسیب اقتصادی ماست که باید هرچه سریع‌تر و با تلاش مجدانه مسئولان برطرف شود, ما باید به تولید ملی، امنیت غذایی و مدیریت مصرف به ویژه در محصولات داخلی بها دهیم و آن را جدی بگیریم و به مسائلی مانند شفافیت اطلاعات توجهی ویژه داشته باشیم و همانطور که مقام معظم رهبری بارها به مردمی بودن اقتصاد و دانش بنیان بودن مسائل اقتصادی اشاره داشتند و هرکجا که مردم مشارکت داشتند مؤفق و سربلند بیرون آمدیم.

فیروزآبادی گفت: این روزها صحبت از دور دوم هدفمندی یارانه‌ها است و اینکه اقشار مرفه جامعه از دریافت این یارانه نقدی منصرف شوند و به مسئولان دولت هم توصیه می‌کنم که این بودجه در موضوعات گردشگری و زیارت، مسکن، اشتغال و بیمه و درمان هزینه کنند و سایر موضوعات را در اولویت‌های بعدی خود قرار دهند.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon