فائو طغیان ملخ دریایی در ایران را ردیابی می‌کند


فائو طغیان ملخ دریایی در ایران را ردیابی می‌کند

خبرگزاری تسنیم: معاون دفع آفات نباتی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: تیم تحقیقاتی سازمان حفظ نباتات کشور در تعامل با سازمان بین المللی خوار و بار کشاورزی(FAO) در حال ردیابی و مقابله با خطر طغیان ملخ دریایی در جنوب شرقی ایران است.

یحیی ابطالی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ساری اظهار کرد: گزارش هایی مبنی بر احتمال خطر طغیان ملخ دریایی در کشور و پروازهای این آفت خطرناک در استان های جنوب شرقی کشور رسیده و اکنون نظارت دقیق از ردیابی و شناسایی کانون های این آفت خطرناک در کشور تشکیل و تیم نظارتی در منطقه برای مباره با این آفت تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ملخ دریایی به عنوان یک آفت خطرناک تهدیدی برای امنیت غذایی جهان محسوب می شود، از ارسال گزارش هایی با سیستم های نرم افزاری دقیق مبنی برشناسایی، ردیابی و مبارزه با این آفت به سازمان خوار و بار کشاورزی جهان (FAO)خبر داد.

ابطالی تاکید کرد: از کشورهایی هستیم که بحث ردیابی این آفت را داشته و تا اکنون وضعیت جمعیت این ملخ در کانون های گزارش شده معمولی است.

وی از تداوم مبارزات ردیابی و شناسایی به مدت 40 روز آینده در جنوب شرق ایران منطقه چابهار خبر داد و تاکید کرد: تا زمانی که تخم گذاری ملخ تا 40 روز آینده ادامه داشته باشد، نگرانی ها ادامه دارد و دیده بانان محلی و منطقه ای پایش ها را انجام می دهند.

ابطالی افزود: سالانه در 10 تا 20 هزار هکتار از اراضی کشور، مبارزه شیمیایی با ملخ دریایی انجام می شود تا از حالت انفرادی به جمعیت های مهاجر تبدیل نشوند که این اقدام پیشگیرانه در تامین امنیت غذایی و جلوگیری از قحطی نقش دارد.

معاون سازمان حفظ نباتات کشور، کانون اصلی این ملخ های دریایی را کشور عمان عنوان کرد و گفت: تغییرات جوی می تواند یکی از دلایل اصلی افزایش جمعیت این آفت باشد و ایران برای اینکه ملخ دریایی تهدید جهانی نباشد کانون کوبی در ایران نیز شکل گرفته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon