مقام صهیونیست: اسرائیل از مصر پس از مرسی راضی است

مقام صهیونیست: اسرائیل از مصر پس از مرسی راضی است

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی تاکید کرد که اسرائیل از مصر پس از عزل «محمد مرسی» در تابستان گذشته، راضی است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «یوسی بیلین» با انتشار مقاله‌ای در سایت «اسرائیل امروز» با تاکید بر اینکه جنبش حماس پس از عزل مرسی به دشمن مشترک اسرائیل و مصر تبدیل شده است، اعلام کرد که اسرائیل از مصر پس از عزل مرسی رضایت دارد.

وی همچنین از ضعف در روابط عمومی دیپلماتیک بین قاهره و تل آویو انتقاد کرد و افزود که مصری‌ها بازگشت سفیر خود به تل‌ آویو را که در جریان عملیات «ستون ابرها» در غزه در سال 2012 فراخوانده بودند، فراموش کرده‌اند.

بیلین همچنین اظهار داشت که مصر همچنان از جنبه دیپلماسی رسمی از اسرائیل دور است و علاوه بر آن برخی «اتفاقات ناگوار» در مصر رخ می‌دهد و نظام کنونی مصر ما را یاد نظام استبدادی جمال عبد الناصر می‌اندازد.

وی درباره صدور حکم اعدام جمعی علیه تظاهرات‌کنندگان معارض در مصر نیز ابراز عقیده کرد و گفت که این امر تاثیر منفی خواهد داشت و باعث می‌شود جامعه جهانی علیه نظام مصر به پاخیزد.

بیلین در ادامه در خصوص امنیت در سینا نیز اظهار داشت: هماهنگی بین دو طرف اسرائیلی و مصری کافی نیست و نمی‌توان آن را جایگزین دیپلماسی رسمی دانست.

انتهای پیام/ر

 

اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان