اهدای خون توسط ۲۶ هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری

اهدای خون توسط 26 هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری تسنیم: مدیر پایگاه انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۶ هزار و ۳۷۹ نفر از مردم استان در سال گذشته خون خود را اهدا کردند.

محمود شمسی‎پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار کرد: هم اکنون سه پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و فارسان فعال است.

وی افزود: با توجه به محدودیت تعداد پزشک و تجهیزات، مرکز فارسان در حال حاضر تنها مرحله خونگیری را انجام می‌دهد و سایر مراحل آزمایشات و جداسازی فرآورده‌های خونی آن در مرکز شهرکرد انجام می‌شود.

شمسی‌پور، تعداد اهداکنندگان خون در استان در سال گذشته را 26 هزار و 379 نفر اعلام کرد و گفت: گروه خونی O مثبت و A مثبت به ترتیب بیشترین آمار گروه خونی اهداکنندگان را در استان داشته‌اند.

مدیر پایگاه انتقال خون چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه گروه‌های خونی منفی کمتر اهدا می‎شود، اظهار کرد: از افرادی که شرایط لازم برای اهدای خون را داشته و دارای گروه خونی منفی هستند درخواست می‌شود با انجام این کار خداپسندانه  به بیماران و مصدومان نیازمند خون، کمک کنند.

شمسی‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به ابتلاء اکثر زنان استان به فقر آهن تعداد اهداکننده زن در مقایسه با مردان و تعداد اهداکنندگان زن در سایر استان‌ها کمتر است و در سال 92 ، تعدادشان به 969 نفر رسید.

وی به بالا بودن غلظت خون در مردان این استان اشاره کرد و افزود: 25هزار و 410 نفر از اهداکنندگان خون در سال گذشته در استان را مردان تشکیل می‌دهند.

مدیر پایگاه انتقال خون چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سال گذشته، 15هزار و 460 واحد گلبول قرمز متراکم،‌ 8هزار و 134 واحد پلاکت و 7 هزار و 921 واحد پلاسما تازه منجمد شده در مراکز درمانی استان مصرف شده است.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon