نفت ۱۰۸ دلار و ۷۰ سنت شد

نفت 108 دلار و 70 سنت شد

خبرگزاری تسنیم: قیمت جهانی نفت که در معاملات دیروز ۲ دلار افزایش یافته بود امروز و در پی افزایش امیدواری ها به حل بحران اوکراین ۳۷ سنت کاهش یافت و به ۱۰۸ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار نتایج نشستی در ژنو هستند که امیدوارند منجر به دستیابی به راه حلی برای بحران در اوکراین شود، قیمت نفت برنت پس از رسیدن به بالاترین رقم 6 هفته اخیر در جلسه قبل، امروز به زیر 109 دلار کاهش یافت.
پس از آنکه جدایی طلبان طرفدار اوکراین، روز دوشنبه اولتیماتوم کیف برای ترک ساختمان های دولتی در شرق این کشور را نادیده گرفتند، آمریکا و اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم های بیشتر علیه مسکو هستند.
تشدید تحریم ها احتمالا به نتیجه نشست روز پنجشنبه در ژنو بستگی دارد که در آن نمایندگانی از اتحادیه اروپا، آمریکا، روسیه و اوکراین حضور خواهند داشت.
تان چی تات، تحلیلگر بازار نفت در این باره به رویترز گفت: «گفت و گوهایی بین قدرت های غربی وروسیه و اوکراین برای حل بحران فعلی از طریق تلاش های دیپلماتیک ترتیب داده شده است، بنابراین، قیمت نفت کاهش یافته است.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از افزایش تقریبا 2 دلاری و رسیدن به 109 دلار و 7 سنت در جلسه گذشته، امروز 37 سنت کاهش یافت و به 108 دلار و 70 سنت رسید.
قیمت نفت خام آمریکا نیز تحت فشار پیش بینی ها در مورد افزایش حجم ذخایر نفت خام این کشور، 72 سنت کاهش یافت و به 103 دلار و 33 سنت رسید.
میچائیل مک کارتی، تحلیلگر بازار نفت گفت: «در حالی ما به این نشست اروپایی نزدیک می شویم، فشار خرید ممکن است مجددا خود را تقویت کند. در حال حاضر، موضوع اوکراین عامل تعیین کننده قیمت در بازار نفت است.»
باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در تماسی تلفنی با همتای روس خود به پوتین هشدار داد که مسکو با هزینه های بیشتری برای اقدامات خود در اوکراین مواجه خواهد شد و وی باید از نفوذ خود برای فرونشاندن اقدامات جدایی طلبان در اوکراین استفاده کند.
انتهای پیام/ 74

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه