جزئیات شهادت و تشییع خبرنگار لبنانی المنار در سوریه + عکس

جزئیات شهادت و تشییع خبرنگار لبنانی المنار در سوریه + عکس

خبرگزاری تسنیم: خبرنگار و کارشناسان فنی شبکه المنار لبنان که به تازگی بر اثر تیراندازی گروه‌هک‌های تکفیری به شهادت رسیده‌اند، امروز و فردا صبح تشییع می‌شوند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، خبرنگار و کارشناسان فنی شبکه المنار لبنان که روز گذشته دوشنبه 25 فروردین‌ماه همزمان با 14 آوریل 2014 به شهادت رسیده‌اند، امروز و فردا تشییع می‌شوند.

«حمزه الحاج حسن» یکی از خبرنگاران شبکه خبری "المنار" لبنان بر اثر تیراندازی گروه‌های تکفیری و شدت جراحات وارده به شهادت رسید. این خبرنگار لبنانی در حال هنگام پوشش خبری پیشروی ارتش سوریه در منطقه قلمون دمشق بود که گروهک‌های تکفیری وی را مورد تیراندازی قرار دادند.

علاوه بر او ، «حلیم علاو» و «محمد منتش» دو تن از کارشناسان فنی شبکه المنار نیز در این حادثه جان خود را از دست دادند. منابع خبری و شبکه المنار گزارش دادند که این سه فعال رسانه‌ای شبکه تلویزیونی المنار لبنان در شهر معلولا سوریه بر اثر حمله تروریست‌ها کشته شدند. این در حالی است که خودروهای تیم خبرنگاران کاملا آرم مخصوص داشته و تروریست ها عمدا آنها را هدف گرفتند.

به  نقل  از شبکه المنار، شهید «حمزه الحاج حسن» خبرنگار این شبکه امروز ساعت 3 و نیم بعد از ظهر از مقابل بیمارستان دارالحکمة در شهر «بعلبک» لبنان و شهید «محمد منتش» یکی از کارشناسان فنی شبکه ساعت پنج و نیم بعد از ظهر در شهر کفر صیر قضاء النبطیة تشییع می‌شود.

همچنین شهید «حلیم العلوه» کارشناس فنی دیگر شبکه المنار فردا چهارشنبه 10 صبح از میدان شهدا در شهر «هرمل» تشییع خواهد شد.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، اقدام اخیر گروه های تروریستی در شهر معلولا سوریه در حمله به تیم خبری شبکه المنار لبنان را که منجر به شهادت سه نفر از گروه خبری این شبکه شد، محکوم کرد.

برپایه این گزارش،‌ مراسم بزرگداشت این شهیدان روز پنج‌شنبه 28 فروردین ماه 93 ساعت 10 الی 12 در مسجد بلال صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران واقع در خیابان ولی‌عصر(عج) بالاتر از جام جم برگزار می‌شود.

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران