پادشاه و وزیر کشور بحرین به دلیل ارتکاب جنایت باید محاکمه شوند

پادشاه و وزیر کشور بحرین به دلیل ارتکاب جنایت باید محاکمه شوند

خبرگزاری تسنیم: دیده‌بان حقوق بشر بحرین اعلام کرده است که پادشاه و وزیر کشور مسؤول کلیه جنایت‌های روی داده در این کشور هستند و باید محاکمه شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرآه البحرین، "یوسف المحافظه" مسؤول بخش دیده‌بان مرکز حقوق بشر بحرین طی سخنانی گفت: "راشد بن عبدالله آل‌خلیفه" وزیر کشور بحرین خود یکی از جنایتکاران و مسؤول قتل‌های صورت گرفته در کشور و یکی از افراد تحت پیگرد عدالت است، وی باید به یک دادگاه عادل معرفی گردیده و محاکمه شود.

یوسف المحافظه طی سخنانی به تهدیدهای وزیر کشور در خصوص اتهام شکنجه‌شدن افراد از سوی این وزارتخانه گفت: اگر قانون و دستگاه قضایی مستقلی در بحرین داشتیم هم اکنون راشد بن عبدالله آل‌خلیفه وزیر کشور و "خالد بن عبدالله آل خلیفه" وزیر دادگستری باید به دلیل جنایت‌های روی داده در زندان به سر می‌بردند.

وی همچنین تاکید کرد که دستگاه قضایی گماشته شده از سوی پادشاه هیچ مشروعیتی نداشته و این امر با زور به دست نمی‌آید؛‌ المحافظه افزود که دستگاه قضایی ابزاری در دست پادشاه برای ستم کردن به معارضان است.

المحافظه تاکید کرد، شکنجه در بحرین برنامه ریزی شده و سیاست رسمی مقامات است،‌ عدم مورد پیگرد قرار دادن شکنجه‌گران دلیل ادامه این گونه رفتارها است.

وی درپایان اعلام کرده بود که پادشاه بحرین خود شخصا متحمل مسؤولیت قانونی جنایت‌های صورت گرفته در کشور بوده و خود از سیاست فرار از محاکمه نیروهای امنیتی پشتیبانی می‌کند بنابراین پادشاه نیز باید محاکمه شود.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان