خطیبی: نباید در آستانه جام جهانی برای تیم ملی حاشیه درست شود


خطیبی: نباید در آستانه جام جهانی برای تیم ملی حاشیه درست شود

خبرگزاری تسنیم: بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان شرایط فعلی این تیم را سخت خواند و گفت که نباید برای تیم کی‌روش در آستانه جام جهانی حاشیه‌سازی شود.

رسول خطیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص سیزدهمین دوره لیگ برتر که با قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان به پایان رسید عنوان کرد: باید به تیم فولاد و آقای فرکی تبریک بگویم. اعتقاد دارم این قهرمانی حق آنها بود. همه فوتبالی‌ها و هواداران پرسپولیس و استقلال هم قهرمانی را حق فولاد می‌دانستند. خوشحالم در پایان لیگ حق به حق‌دار رسید و یک تیم شایسته قهرمان شد.

وی با ابراز خوشحالی از قهرمانی یک تیم جوان در لیگ سیزدهم افزود: قهرمانی فولاد در لیگ برتر یک نکته بسیار خوب بود. من نام لیگ سیزدهم  را لیگ جوانان و پدیده‌ها نامگذاری کردم که در پایان هم یک تیم جوان موفق شد به قهرمانی برسد.

سرمربی پیشین تیم گسترش‌فولاد تبریز یادآور شد: در لیگ این فصل علاوه بر تیم فولاد که یک تیم جوان و کم ادعا بود، تیم نفت هم شرایطش اینگونه بود و بازیکنان جوان این تیم ادعایی نداشتند. همچنین تیم پرسپولیس بعد از چند سال میانگین سنی خود را پایین آورده بود و با بازیکنان جوان توانست نتایج خوبی کسب کند. حتی در کنار این تیم‌ها ملوان و گسترش فولاد هم از بازیکنان جوانی در لیگ بهره بردند و به همین دلیل لیگ سیزدهم را به نام جوانان و پدیده‌ها نامگذاری کردم.

خطیبی با بیان اینکه با اعتماد به بازیکنان جوان می‌توان آینده فوتبال را تضمین کرد، گفت: اینکه در لیگ این فصل بازیکنان جوان زیادی به میدان رفتند نکته بسیار مثبتی بود. با این کار می‌توانیم در سال‌های آینده میانگین سنی تیم ملی را هم پایین بیاوریم.

وی در ادامه گفت‌وگو با تسنیم، به مشکلات تیم ملی برای برگزاری اردوی آفریقای جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت: تیم ملی اکنون شرایط بسیار سختی دارد. با تعامل و مشورت می‌توانستیم به راحتی این مشکل را حل کنیم اما وقتی فقط یک تصمیم‌گیرنده داشته باشیم این مشکلات هم به وجود می‌آید. اگر مسئولان فدراسیون فوتبال پیش از برنامه‌ریزی با مدیران باشگاه‌ها جلسه می‌گذاشتند و مشورت می‌کردند به مشکل نمی‌خوردیم و این همه حاشیه نیز برای تیم ملی ایجاد نمی‌شد.

بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 2006 آلمان ادامه داد: نباید در آستانه جام جهانی برای تیم ملی حاشیه درست شود. شرایط سختی داریم و با اینکه معتقدم باید با امید زندگی کرد و انسان به امید زنده است اما من فکر نمی‌کنم تیم ملی با این شرایط در جام جهانی برزیل وضعیت خوبی داشته باشد.

خطیبی در پاسخ به این سؤال که فکر نمی‌کند در صورت اضافه شدن لژیونرها تیم ملی شرایط بهتری پیدا کند؟ گفت: رضا قوچان‌نژاد و اشکان دژاگه بازیکنان بسیار خوبی هستند که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند اما حضور آنها در تیم ملی یک نکته مهم دارد که فوتبال ما حرکت رو به عقب داشته است. ما رو به عقب حرکت کردیم که برای کمک گرفتن دنبال بازیکنان دورگه رفتیم و این پتانسیل فوتبال ما را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: ما پیش از این خودمان به اروپا فوتبالیست صادر می‌کردیم و بعد از دهه 90 بازیکنانی چون علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا، وحید هاشیمان، علی کریمی، پاشازاده، علی موسوی، کریم باقری، من و خیلی دیگر از بازیکنان به اروپا رفتند. اینکه اکنون نمی‌توانیم به اروپا بازیکن بفرستیم و از اروپا بازیکن می‌گیریم یعنی رو به عقب حرکت کرده‌ایم.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره اینکه اکنون بازیکنانی چون جهانبخش و آزمون از منچستریونایتد و آرسنال پیشنهاد دارند، عنوان کرد: امیدوارم که این اتفاق رخ دهد و بازیکنان جوان ما بتوانند به تیم‌های بزرگ اروپایی بروند. ما باید در فوتبال پایه آنقدر قوی باشیم که وقتی بازیکن به سن 19 و 20 سالگی می‌رسد بتواند به فوتبال اروپا برود.

خطیبی افزود: نباید بازیکنان ما تازه در سن 26، 27 سالگی لژیونر شوند و این مسئله سود زیادی برای فوتبال ما ندارد. باید برنامه‌ریزی ما طوری باشد که یک بازیکن در سن کم فوتبال را به خوبی آموزش ببیند و در همان سن و سال کم لژیونر شود.

سرمربی پیشین تیم گسترش فولاد تبریز همچنین درباره شرایط خود برای ادامه مربیگری‌اش گفت: تیم‌ها مربی را با کارنامه‌اش انتخاب می‌کنند و خدارا شکر از زمانی که مربیگری را آغاز کردم کارنامه خوبی داشته‌ام. اکنون نیز برای فصل آینده سه چهار پیشنهاد دارم که در حال بررسی آنها هستم.

وی تصریح کرد: خودم بیش از هر تیم دیگری دوست دارم در تیم‌های شهرم مربیگری کنم و البته اگر هم این اتفاق رخ ندهد امیدوارم تیم‌های تبریزی موفق باشند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon