افزایش ۱ میلیون بشکه ای تولید روزانه نفت ایران ۶ ماه پس از لغو تحریم‌ها

افزایش 1 میلیون بشکه ای تولید روزانه نفت ایران 6 ماه پس از لغو تحریم‌ها

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر نفت از امکان افزایش یک میلیون بشکه ای تولید روزانه نفت ایران ۶ ماه پس از لغو تحریم ها خبر داد و گفت از سال آینده امکان افزایش صادرات گاز ایران فراهم می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ‌، معاون وزیر نفت ایران در امور بین الملل گفت پیش بینی می شود صادرات نفت ایران تا جولای 2014 که زمان توافق هسته ای ژنو پایان می یابد در سطح یک میلیون بشکه در روز حفظ شود. 

علی ماجدی که در کنفرانس نفت و گاز خاورمیانه در دبی سخن می گفت افزود: تولید نفت ایران در حال حاضر 2.7 میلیون بشکه در روز است که این رقم طی شش ماه بعد از لغو تحریم ها می تواند به 3.7 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

وی تاکید کرد لغو تحریم ها درهای صنعت انرژی کشور را به روی سرمایه گذاری باز می کند.

ماجدی در ادامه گفت: ایران در نظر دارد قراردادهای نفتی جدیدی را در کنفرانسی در لندن ارائه کند که در ماه نوامبر برگزار می شود.

وی افزود:«این قراردادها انگیزه  شرکای خارجی برای سرمایه گذاری در ایران را افزایش می دهد . ما این قراردادهای جدیدی را به همراه نام میادین نفت و گاز جدید برای توسعه ارائه می کنیم.»

معاون وزیر نفت ایران همچنین به جستجوی ایران برای مشتریانی که از سال آینده خریدار گاز این کشور باشند اشاره کرد و گفت این زمانی است که با توسعه میادین فراساحلی تولید گاز ایران از مصرف داخلی بیشتر می شود.

وی افزود:«ایران در نظر دارد با پیشی گرفتن تولید از تقاضای داخلی صادرات گاز خود را افزایش دهد و صادرات از طریق خط لوله به جای ال ان جی به بازارهایی از جمله بازار اروپا را ترجیح می دهد».

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه