کمبود فضای فرهنگی و هنری، مهم‌ترین مشکل فرهنگی سیستان و بلوچستان

کمبود فضای فرهنگی و هنری، مهم‌ترین مشکل فرهنگی سیستان و بلوچستان

خبرگزاری تسنیم: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فقدان و کمبود فضای فرهنگی و هنری از مهم‌ترین مشکلات استان سیستان و بلوچستان است.

علی جنتی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در زاهدان، در حاشیه مراسم دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران اظهار کرد: جلسه‌ای که با هنرمندان، نویسندگان داشتم، جلسه بسیار خوبی بود.

وی افزود: آشنایی با اصحاب فرهنگ و هنر استان و آشنایی با مشکلات آنها ماحصل جلسه با هنرمندان بوده است.

وزیر فرهنگ بیان کرد: برآورد من این است که سرمایه انسانی بسیار خوبی در این استان داریم به نوعی که در جشنواره‌های متعدد کشوری در تهران، برگزیده‌هایی از این استان داریم که کارهای بسیار خوبی هم ارائه کرده‌اند.

جنتی گفت: منتها مشکل عمده، فقدان و کمبود فضاهای فرهنگی و هنری در استان است که متاسفانه مثل بخش‌های مختلف استان از محدودیت‌های زیادی برخوردار است.

وی تصریح کرد: سیاست کلی دولت در استان سیستان وبلوچستان و سایر استان‌های محروم این است که آنها را در تامین اعتبارات لازم مقدم بدانند.

وزیر ارشاد درپاسخ به سئوال خبرنگار  تسنیم در زمینه ساخت سینمای مستقل در استان گفت: ما در فعالیت‌های عمرانی و ساخت فضاهای فرهنگی مشکلات و محدودیت‌های زیادی داریم؛ امیدواریم با کمک هنرمندان در زمینه‌های مختلف دیگر همچون چاپ کتاب و ساخت فیلم در کنار آن‌ها باشیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon