نشست ویژه کمیته سازمان ملل برای بررسی موضوع ابوطالبی ۲ اردیبهشت برگزار می‌شود

نشست ویژه کمیته سازمان ملل برای بررسی موضوع ابوطالبی 2 اردیبهشت برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن تأیید دریافت نامه‌ ایران توسط کمیته روابط با کشور میزبان اعلام کرد که این کمیته روز ۲ اردیبهشت نشستی را برای بررسی موضوع عدم ارائه ویزا به نماینده ایران در سازمان ملل برگزار خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شینهوا؛ استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل، در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: "کمیته روابط با کشور میزبان نامه‌ای از هیأت دائمی ایران در سازمان ملل درباره امتناع از ارائه ویزا به نماینده جدید منصوب شده توسط تهران دریافت داشته و هفته آتی درباره این امر نشست ویژه‌ای تشکیل خواهد داد".

وی در ادامه افزود که نمایندگی دائم قبرس در سازمان ملل به‌عنوان رئیس این کمیته نامه‌ای را از هیأت نمایندگی ایران دریافت داشته است.

دوجاریک اعلام کرد بر اساس اطلاعاتی که دریافت داشته است کمیته کشور میزبان در تاریخ 22 آوریل [2 اردیبهشت ماه] نشستی را برای بررسی این موضوع تشکیل خواهد داد.

در این نشست کمیته اظهارات نماینده ایران را استماع خواهد کرد.

سخنگوی سازمان ملل در ادامه اظهار داشت که معاون امور حقوقی دبیرکل سازمان ملل عصر روز سه‌شنبه با نمایندگان هیأت دائمی ایران دیدار خواهند کرد.

کمیته روابط با کشور میزبان سازمان ملل در سال 1971 در بیست و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل تشکیل شد تا مسائل مرتبط با روابط بین کشور میزبان و اعضای سازمان ملل را بررسی کند.

به‌گفته دوجاریک، این کمیته دارای 19 عضو شامل آمریکا است و یکی از کمیته‌های مجمع عمومی سازمان ملل محسوب می‌شود.

این کمیته که از سال 1971 تاکنون به‌طور مداوم تحت ریاست قبرس قرار داشته است، هر دو ماه یک بار تشکیل جلسه می‌دهد، اگرچه هرکدام از اعضای سازمان ملل می‌توانند خواهان نشست‌های اضطراری شوند. تمام کشورها می‌توانند در فعالیت‌های این کمیته به‌عنوان ناظر حضور یابند اما تنها کشورهای عضو حق رأی‌دهی دارند.

بر اساس توافقنامه مقر سازمان ملل (1947) آمریکا ملزم است که حقوقی برای افرادی که به مقر اصلی سازمان ملل دعوت می‌شوند قائل شود اما واشنگتن اعلام کرده که می‌تواند به‌بهانه مسائلی چون "امنیت، تروریسم و سیاست خارجی" از اعطای ویزا خودداری کند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان