احتمال افزایش اعتبار حمایتی از دانشجویان و طلاب در نمایشگاه کتاب


احتمال افزایش اعتبار حمایتی از دانشجویان و طلاب در نمایشگاه کتاب

خبرگزاری تسنیم:معاون فرهنگی و اجرایی نمایشگاه کتاب از برگزاری جلسه ای با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، علوم و دانشگاه آزاد به منظور تخصیص اعتبار برای افزایش حمایت از دانشجویان و طلاب در قالب افزایش بن کارت ها خبر داد.

محمد اللهیار فومنی معاون فرهنگی و اجرایی بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به بن کارت های دانشجویی گفت: طی روزهای گذشته نشستی با حضور نمایندگان وزارت علوم،  بهداشت و دانشگاه آزاد برگزار شد که طی آن قرار شد، این نمایندگان موضوع تخصیصی اعتبار از سوی این 3 وزارتخانه و دانشگاه را به وزرا انتقال داده و در سطح هیأت دولت این موضوع بررسی شود، تا بتوانیم با تخصیص اعتبار مناسب حمایت بیشتری را از دانشجویان،  طلاب و ... داشته باشیم.

وی ادامه داد: در بخش بین الملل نمایشگاه کتاب تهران هم فروش به صورت مستقیم است، مانند سال گذشته و نحوه قیمت کذاری کتاب های خارجی توسط انجمن ناشران بین الملل ایرانیان صورت می گیرد و بن کارت هایی که در قالب دانشجویی ارائه می شود، امکان خرید کتاب از بخش بین الملل را نیز دارا هستند.

اللهیاری تصریح کرد: این روزها مشغول جمع بندی اتفاقات محتوایی نمایشگاه هستیم، به لحاظ فرهنگی برای نحوه نظارت بر کتاب های خارجی که در کشور وارد شده و قرار است در نمایشگاه عرضه شود با توجه به حساسیت نمایشگاه بر عدم عرضه کتب ضاله و تفرقه افکن، هماهنگی های لازم در دست انجام است.

وی گفت: در حوزه اجرایی نیز با توجه به همکاری و هماهنگی بین مجموعه ارشد و تشکل های صنفی مراحل پایانی طی می شود و تا ناشران در موعد مقرر که همان روزهای نخست اردیبهشت ماه است، غرفه ها را تحویل بگیرند.

اللهیاری با اشاره به شیوه ترخیص محموله های کتاب از گمرک گفت: محموله کتاب هایی که به صورت هوایی به ایران وارد می شوند،  از تخفیف ویژه هواپیمایی هما برخوردارند و محموله های زمینی نیز با حمایت گمرک به صورت موقت ترخیص موقت می شوند و آن بخش از کتاب ها که به فروش می رود، ترخیص دائم و مابقی مرجوع می شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران