سوریه، عبور از بحران


سوریه، عبور از بحران

خبرگزاری تسنیم: همانگونه که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان نیز به درستی بر این نکته مهم و تعیین کننده تاکید کرد خطر سقوط نظام سوریه و تجزیه این کشور به پایان رسیده و گزینه نظامی کاملاً شکست خورده است.

به گزارش گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم، جفری وایت، افسر سابق سازمان اطلاعات آمریکا در گزارشی که "مرکز سیاست شرق" آن را منتشر کرده، تأکید نموده ارتش سوریه، سه چهارم از مراحل پیروزی بر شورشیان را طی کرده است.

پیشروی های ارتش سوریه علیه مواضع تکفیری ها که این روزها باقوت ادامه دارد، درحالی صورت می گیرد که شورشیان مسلح و تروریستهای تکفیری با برخورداری از حمایت های گسترده مالی و تسلیحاتی غرب و ارتجاع عرب، که رویای ساقط کردن حکومت سوریه را در سر داشتند. به ضدانسانی ترین شیوه ها متوسل شدند و دست به بدترین جنایتها زدند تا بلکه بتوانند مناطقی را در اختیار بگیرند و از آن طریق به تحقق اهداف اربابان خود کمک کنند ولی در نهایت ناکام ماندند.

همانگونه که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان نیز به درستی بر این نکته مهم و تعیین کننده تاکید کرد خطر سقوط نظام سوریه و تجزیه این کشور به پایان رسیده و گزینه نظامی کاملاً شکست خورده است.

پس از گذشت سه سال از جنگ ویرانگری که با تبانی غرب و شیوخ عرب به سوریه تحمیل شد، نشانه های شکست جنگ افروزان کاملاً پدیدار گشته است و شاخص ترین نشانه آن نیز بروز بحران های داخلی در کشورهای مخالف نظام سوریه همچون ترکیه، قطر و عربستان و بحران در روابط میان این کشورهاست.

همانگونه که از ابتدا مشخص بود، اکنون حتی برای عامی ترین افراد نیز ثابت شده که هدف ایجاد جنگ در سوریه، برخلاف ادعاهای تبلیغاتی، ایجاد دموکراسی یا مقوله هایی مانند برقراری عدالت و مبارزه با فساد نبوده بلکه هدف اصلی ساقط کردن حکومت سوریه و خارج ساختن این کشور از محور مقاومت ضد صهیونیستی بوده است. طرح جنگ افروزان و توطئه گران این بود که با بهره برداری از موج قیام های جاری در منطقه و سوار شدن بر این موج، حکومت سوریه را فرو بپاشند و یا دست کم، آنرا وادار به پذیرش شروط مورد نظر خود، از جمله دست برداشتن از دشمنی با رژیم صهیونیستی و همچنین قطع رابطه با جمهوری اسلامی ایران سازند.

شکست های پی در پی شورشیان، حامیان آنها را نیز به شدت دچار یأس و سرخوردگی کرده است.
روزنامه آمریکایی "لس آنجلس تایمز" در تازه ترین گزارش خود از اوضاع سوریه، ضمن اشاره به شکست به اصطلاح انقلابیون سوری در مقابل اسد، اعتراف می کند ارتش سوریه در صحنه میدانی پیروزی های پی در پی کسب می کند.

"ورلد تریبون"، دیگر روزنامه آمریکایی، تاکید می کند نبرد "حلب" پس از پاکسازی 80 درصد این شهر مهم از وجود گروههای تروریستی به کنترل ارتش سوریه درآمده و ارتش درحال یکسره کردن جنگ است. در شرایط کنونی، آمریکا، رژیم صهیونیستی و دولتهای مرتجع عرب چاره ای غیر از پذیرش شکست در سوریه ندارند. نکته مهم اینست که جبهه ضد سوری، به سبب حمایت از تکفیری ها و تروریست هایی که بدترین جنایات دوران معاصر را در سوریه مرتکب شدند و به ضدانسانی ترین اقدامات دست زدند، لکه بزرگی از ننگ و رسوایی را بر پیشانی دارند و این، بر عمق سرخوردگی و رسوایی آنها می افزاید.

دولت سوریه با تکیه بر مواضع مستقل و ایستادگی مردم و ارتش و همچنین حمایتهای محور مقاومت و کشورهای مخالف دخالت های سلطه گران جهانی، در مسیر اعلام پیروزی بزرگ بر این توطئه پلید قرار گرفته است و ناظران پیش بینی می کنند مردم سوریه به زودی پایان روزهای سخت و پررنج کشور خود را مشاهده کنند. جالب اینکه دولت سوریه اعلام کرده است انتخابات را در موعد مقرر یعنی خرداد ماه برگزار خواهد کرد و هیچ مانعی نمی تواند بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را از نامزد شدن در انتخابات باز دارد.

به اذعان منابع عربی، در صورت برگزاری انتخابات و شرکت بشار اسد، وی بدون تردید پیروز انتخابات خواهد بود.

چشم انداز روشن برای حکومت سوریه درحالی است که جبهه مقابل و دولتهایی که علیه حکومت سوریه متحد شده و دست به توطئه زدند، همانند مزدورانشان در وضعیت به شدت آشفته ای قرار دارند و همانگونه که یک رسانه عربی نوشته است نزاع میان این دولتها، به ویژه قطر و عربستان سعودی، کشتی آنها را به تونل تاریکی کشانده است.

انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon