افزایش بیماری های قلبی و عروقی در مازندران نگران کننده است


افزایش بیماری های قلبی و عروقی در مازندران نگران کننده است

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به شیوع روزافزون بیماری های غیرواگیردار در استان، گفت: بیماری های قلبی و عروقی در صدر فوتی های مازندران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، قاسم جان بابایی صبح امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی مازندران در استانداری اظهار کرد: مازندران در ردیف استان های نخست از حیث مردمان چاق در کشور است.

وی افزود: متاسفانه این استان در ابتلای بیماران دیابتی، فشار خون و اعتیاد در رده های برتر کشور قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه 80 درصد مرگ و میر در مازندران ناشی از بیماری های غیرواگیردار است، تصریح کرد: انواع سرطان ها، قلب و عروق و تصادفات دلیل عمده بیشتر مرگ و میرها در استان است.

وی با بیان اینکه بسیج همگانی برای ارتقا سلامتی در استان ضروری است، گفت: همه دستگاه های اجرایی استان برای بالا بردن شاخص سلامتی در مازندران تلاش کنند.

جان بابایی با بیان اینکه امید به زندگی در کشور 74 سال است، اظهار امیدواری کرد با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها توجه دولت به بخش سلامت بیشتر شود.

وی افزود: 15 درصد فوتی های استان ناشی از سرطان ها و حوادث جاده ای و 43 درصد ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است.

جان بابایی با اشاره به تدوین سیاست های کلی حوزه سلامت از سوی مقام معظم رهبری، گفت: همه متولیان سلامت کشور با اجرایی کردن این منویات، ایران عاری از بیماری خواهند داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر ضرورت توجه به زیرساخت های حوزه سلامت در استان تاکید کرد و افزود: مازندران باید در حوزه ساخت و سازهای بیمارستانی بیشتر فعالیت عمرانی داشته باشد.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon