بعثی‌ها و تکفیری‌ها حق ورود به عرصه سیاسی عراق را ندارند

بعثی‌ها و تکفیری‌ها حق ورود به عرصه سیاسی عراق را ندارند

خبرگزاری تسنیم: "قصی السهیل" معاون اول رئیس پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بغداد اعلام کرد: اختلافات بغداد و اقلیم کردستان مانع تصویب بودجه سال ٢ ١٤ عراق شده است.

"قصی السهیل" معاون اول رئیس پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیمدر بغداد ، اعلام کرد: اختلافات بغداد و  اقلیم کردستان مانع تصویب بودجه سال ٢ ١٤ عراق شده است.

وی افزود: با وجود گذشت بیش از ٤ ماه از سال جدید، به‌دلیل اختلافات دولت مرکزی و اقلیم کردستان بر سر مسائل نفتی و درآمدهای دوطرف، تاکنون بودجه ٢ ١٤ عراق تصویب نشده است؛ اما امیدوارم بتوانیم در این ١٥ روز باقی‌مانده بودجه را به تصویب برسانیم.

معاون اول رئیس پارلمان عراق با اشاره به اینکه گامهای جدی از سوی کمیته پارلمانی برای حل اختلافات دولت مرکزی و اقلیم کردستان نهاده شده است، گفت: دو روز پیش با آقای حسین شهرستانی دیدار کردم و دیروز نیز در رأس یک هیئت بلندپایه پارلمانی به اربیل رفتم و با مقامات کُرد دیدار و گفت‌وگو کردم؛ در مجموع نتایج قابل قبول بود و امیدوارم بتوانیم اختلافات را حل کنیم.
سهیل در ادامه انتخابات آینده عراق را برای مردم این کشور حیاتی و مهم دانست و گفت: انتخابات آینده بسیار حیاتی است؛ مردم باید با آرای خود افراد لایق و شایسته را انتخاب کنند تا به ناعدالتی و فساد گسترده اداری و مالی پایان دهند.

معاون اول رئیس پارلمان با اذغان به اینکه، مجلس عراق در چهار سال گذشته به‌دلیل اختلافات شدید سیاسی و بحران‌های پی‌درپی نتوانسته آن‌طور که شایسته است نقش نظارتی خود را ایفا کند؛ ابراز امیدواری کرد پارلمان آینده بتواند بسیار فعال‌تر از حقوق ملت دفاع کند و نقش نظارتی خود را به بهترین نحو ممکن ایفا کند.
وی در پایان گفت: بعثی‌ها و تکفیری‌ها به‌دلیل سابقه خود در دشمنی با ملت و مردم عراق، حق ورود به عرصه سیاسی کشور را ندارند و امیدوارم مردم با چشمانی باز نمایندگان اصلح خود را انتخاب نمایند.

قرار است انتخابات سرنوشت‌ساز عراق 10 اردیبهشت در این کشور برگزار شود. این انتخابات از این حیث دارای اهمیت است که فهرست یا ائتلافی که اکثریت کرسی‌ها را به دست آورد می‌تواند گزینه مورد نظر خود را برای نخست وزیری آینده عراق اعلام کند.
انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان