افزایش ۱۵۵ هکتاری سطح زیرکشت توتون کشور در سال ۹۲


افزایش 155 هکتاری سطح زیرکشت توتون کشور در سال 92

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت دخانیات ایران از افزایش ۱۵۵ هکتاری سطح زیرکشت توتون در کشور طی سال گذشته خبر داد و گفت ۵۰ هزار نفر از قشر زحمتکش کشاورز از محل کشت محصولات دخانی امرار معاش می کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی شرکت دخانیات ایران، معصوم نجفیان از افزایش زیر کشت توتون داخلی در سال 92 در مقایسه با سال 1391 برای تولیدات سیگار در داخل خبر داد و گفت : در سال 91 ، 5 هزار و 939 هکتار زیر کشت توتون بوده است که در سال 1392 این رقم به 6 هزار و 94 هکتار رسیده است که افزایش 155 هکتاری را نشان می دهد.

وی افزود:کشت توتون جهت تولید محصولات دخانی با تاکید بر ارتقاء سطح کیفی و کمی به منظور تامین نیاز توتون کارخانجات سیگارت سازی و امر صادرات و با هدف افزایش سهم مصرف توتونهای داخلی نیازی اساسی است که خوشبختانه در برخی استانها بویژه استان گلستان به صورت چشمگیری انجام شده است .

نجفیان با اشاره به میزان سطح کشت توتون در استان گلستان تصریح کرد : در سال 1391، 2 هزار و 565 هکتار زمین در استان گلستان زیر کشت توتون بوده است که در سال 1392 این رقم به 2 هزار و 808 هکتار  رسید که با تلاش و برنامه ریزی درصدد هستیم تا این رقم در سال 93  به 2 هزار و 950 هکتار زیر کشت توتون برسد .

وی افزود : در حال حاضر بیش از  50 هزار نفر  از قشر زحمتکش کشاورز از محل کشت محصولات دخانی امرار معاش می نمایند و تاکنون حمایتهای مورد انتظار از سوی سازمانهای متولی برای کشت این محصول پر زحمت انجام نپذیرفته است. این در حالی است که امروز اکثر کشورهای دنیا با توجه به توسعه صنعت دخانیات بخش مهمی از سیاستهای اقتصادی خود را به سمت توسعه بخش کشاورزی صنعت دخانیات (توتون) سوق داده اند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه