راه‌اندازی سامانه نظارتی « سنا» در دیوان محاسبات


راه‌اندازی سامانه نظارتی « سنا» در دیوان محاسبات

خبرگزاری تسنیم: رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: سامانه نظارت الکترونیکی "سنا" برای کاهش بروز تخلفات در دیوان محاسبات راه‌اندازی شده و باید تمامی دستگاه‌های اجرایی به آن متصل شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، امیر حسین رحیمی ظهر امروز در نشست با مسئولان استان بوشهر با بیان اینکه حسابرسی دستگاههای اجرایی یک وظیفه مهم و رسالت  دیوان محاسبات است اظهار کرد: باید قوانین دست و پاگیر که مانع اجرای برخی از برنامه‌ها و طرح‌ها می‌شود اصلاح شود تا بتوان بسیاری از برنامه‌ها را عملیاتی و اجرا کرد.

وی از عملیاتی شدن بودجه خبرداد و گفت: با تبدیل بودجه‌ریزی دولتی از برنامه‌ریزی و چانه‌زنی به عملیاتی دست مدیران دستگاه‌های اجرایی برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌های عمرانی باز و تسریع می‌شود.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور تصریح کرد: از سال 83، بودجه‌ریزی عملیاتی در سال سوم اجرای قانون برنامه پنجم توسعه به‌تعویق افتاد با توجه به‌اینکه باید مقدمات آن از سال 84 اجرایی می‌شد اما تاکنون محقق نشده است.

رحیمی بیان کرد: آنچه که باید در بودجه‌ریزی عملیاتی مدنظر قرار می‌گیرد این است که شاخص‌های این بودجه‌ریزی باید مطابق با شاخص‌های استاندارد تعیین شود.

وی با بیان  اینکه نحوه بودجه‌ریزی معمول کشور که برنامه‌ریزی و چانه‌زنی است مسئولان را به دیوان محاسبات می‌کشاند، گفت: مدیران دستگاه‌ها در بودجه‌ریزی عملیاتی، دستشان باز است و بسیاری از قوانین دست و پا گیر ضرورت اجرا ندارد بنابراین یک مدیر موفق باید با اعتبار موجود بتواند اهدف سازمانی را محقق سازد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور از افزایش بودجه دولتی خبرداد و گفت: بودجه دولت از 96 هزار میلیارد تومان در سال82 به 803 هزار میلیارد تومان در سال 92 افزایش یافته که قدرت چانه‌زنی مسئولان را برای افزایش بودجه حوزه کاری خود بیشتر کرده است در حالی که عملیاتی شدن بودجه سبب تسریع در طرح‌ها و اجرای عدالت در جامعه می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: با اجرای بودجه ریزی عملیاتی‌، حسابرسی عملکردی انجام و بسباری از دغدغه‌های مدیران برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه در بودجه‌ریزی عملیاتی سبب حفظ بیت‌المال می‌شود، افزود: با این روش از بسیاری از تخلفات که ناآگاهانه صورت می‌گیرد، جلوگیری می‌شود.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه در انتخاب مدیران دستگاه‌های اجرایی داشتن ویژگی آگاهی داشتن به مقررات مالی باید مد نظر باشد، گفت: باید مدیران در آموزش کاربردی دیوان محاسبات شرکت کنند تا از تمامی قوانین بیشتر آگاه شوند.

رحیمی از راه‌اندازی سامانه "سنا" در دیوان محاسبات خبرداد و گفت: سامانه نظارت الکترونیکی سنا در دیوان محاسبات سبب کاهش بروز تخلفات شده و اکنون برخی از دستگاه‌های اجرایی به این سامانه متصل هستند، لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی در سراسر کشور به سامانه نظارتی سنا متصل شوند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon