ایجاد مانیتورینگ پایش مرزهای کشور


ایجاد مانیتورینگ پایش مرزهای کشور

خبرگزاری تسنیم: فرمانده مرزبانی ناجا در کرمانشاه گفت: سیستم پایش نقاط مرزی به صورت زنده با قابلیت نظارت و رویت نقاط مرزی در کشور در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قصرشیرین، سردار حسین ذوالفقاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سیستم پایش نقاط مرزی به تدریج در تمام مناطق مرزی استقرار می‌یابد که از قابلیت‌های این سیستم می‌توان به پوشش زنده با قابلیت زوم در نقاط مرزی کشور اشاره کرد.

وی با بیان اینکه سیستم پایش مرزی در بخش‌هایی از خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و حوزه‌هایی از استان کرمانشاه و آذربایجان غربی راه‌اندازی شده است گفت: کار بزرگ و سنگین استقرار سیستم پایش مرزها، انتقال امن دیتا به مرکز از طریق خطوط ویژه است. 

سردار ذوالفقاری افزود: سیستم پایش مرزی اکنون در پاسگاه‌های مرزی مستقر شدند که استقرار کامل بر مرزها، نظارت بر نحوه نگهبانی و غیره را برای فرماندهی مرزبانی مقدور رساخته است.

وی مرحله بعدی سیستم پایش مرزی را هماهنگی در حمل و نقل و پایانه‌ها و گمرک بیان کرد و افزود: سیستم‌های نظارتی این دستگاه‌ها به سیستم نظارت مرزبانی لینک می‌شود تا بتوانیم با هزینه کمتر امکان پوشش بیشتری را برای مرزها فراهم کنیم.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: برج‌های الکترونیکی مرحله بعدی استقرار سیستم پایش مرزها است که پس از احداث زیرساخت‌ها و جاده‌های دسترسی در نوار مرزی احداث می‌شود و از مزایای این سیستم می‌توان به عدم نیاز به نیروی انسانی جهت بهره‌برداری از آن اشاره کرد.

سردار ذوالفقاری با اشاره به راه‌اندازی از تجهیزات جدید مرزبانی در عملیات اقتدار 3 گفت: یکی از این تجهیزات بالن‌های نظارتی است که در مناطق مرزی پرخطر استقرار می‌یابند و کارایی این بالن‌های نظارتی در رزمایش امروز تست و آزمایش شد. 

وی مزایای بالن‌ها را تاکتیکی بودن این سیستم بیان کرد و گفت: قابلیت استفاده در حرکت، شفافیت، کارآمدی، طول زمان استقرار، سرعت انتقال تصاویر در کمترین زمان و شروع به فعالیت در رزمایش امروز آزمایش شد و قابلیت ترمیم خسارات وارده براثر تیراندازی مهاجمان یکی دیگر از مزیت‌های این سیستم است. 

فرمانده مرزبانی ناجا پیرامون فعالیت بالن‌های نظارتی گفت: این بالن‌ها به همراه خودرو متصل به بالن در نقاط مرزی استقرار می‌یابند که مزیت تاکتیکی بودن امکان تردد بالن در طول نوار مرزی و افزایش منطقه تحت نظر در هر روز را شامل می‌شود. 

وی تصریح کرد: دسترسی به نقاط کور ازجمله پشت کوه‌ها و سیستم دید در شب و دوربین حرارتی، برتری میدانی برای نیروهای مرزبانی را به ارمغان می‌آورد. 

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon