انتقال پروژه‌های سکوسازی به امارات


انتقال پروژه‌های سکوسازی به امارات

خبرگزاری تسنیم: جذاب نبودن بخش راهسازی برای سرمایه‌گذاران، حذف نام خلیج‌فارس در نقشه هواپیمایی ماهان، احتمال انتقال پروژه‌های سکوسازی ایران به امارات و آمادگی ایرلاین‌ها برای آزادسازی قیمت بلیت هواپیما از جمله اخبار هفته چهارم فروردین بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی در نخستین روز هفته از عدم جذابیت بخش راهسازی کشور برای سرمایه‌گذاری گلایه کرد و گفت: سازندگان با وجود بازدهی 8 درصدی تمایلی به سرمایه‌گذاری در راهسازی ندارند.

در این روز داستان تکراری تاخیر پروازی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) مسافران پرواز شماره 1596 جده را در فرودگاه حدود 6 ساعت سرگردان کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز با گلایه از تعلل شرکت های خارجی برای فروش قطعات هواپیما به ایران گفت:‌ با وجود توافق ژنو برای ورود قطعه هواپیما به ایران، اما متاسفانه تاکنون در این خصوص نتیجه ای حاصل نشده است.

اما شاید مهم‌ترین خبر هفته مربوط به حذف نام خلیج‌فارس از سوی هواپیمایی ماهان بود. این شرکت  در اقدامی تامل برانگیز نام خلیج‌فارس را در نقشه‌ای که منتشر کرده و یک نسخه آن‌را در اختیار مسافران خاص قرار می‌دهد، حذف کرد.

دیگر خبر هفته چهارم فروردین ماه مربوط به واکنش نماینده بوشهر در مجلس به احتمال انتقال پروژه‌های درحال انجام شرکت صدرا به امارات بود. جمیری در این‌باره گفت: در شرایطی که مدیریت صدرا به دلایل مالی نسبت به اخراج کارگران خود اقدام می‏‌کند؛ چطور این پروژه‌‏ها را به دبی و جاهای دیگر می‏‌‌برند.

با وجود تاکید وزیر راه و شهرسازی بر آزادسازی قیمت بلیت هواپیما از اردیبهشت امسال، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در این‌باره گفت: این موضوع هنوز به‌صورت رسمی به ما ابلاغ نشده، اما ایرلاین‌ها آمادگی آزادسازی قیمت‌ها را دارند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه