از هشدار به متقاضیان مسکن مهر تا ابلاغ مقررات تشکیل صندوق‌های زمین


از هشدار به متقاضیان مسکن مهر تا ابلاغ مقررات تشکیل صندوق‌های زمین

خبرگزاری تسنیم: انتقاد کارشناسان به طرح مسکن اجتماعی، بهره‌برداری از ۳۶۰ هزار مسکن مهر شهرهای جدید، بی‌اطلاعی وزارت راه از برنامه مسکن امید وزارت تعاون، اعلام خبر ابلاغ مقررات جدید تشکیل صندوق‌های زمین و ساختمان از جمله اخبار مسکن در هفته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پروین‌پور، کارشناس اقتصاد مسکن به سخنان وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ساخت 1.5 میلیون واحد مسکونی در طرح اجتماعی واکنش نشان داد و گفت: ساخت سالانه 150 هزار واحد مسکن استیجاری با عدد واقعی مسکن مورد نیاز کشور فاصله بسیار زیادی داشته و دردی را از کشور درمان نمی‌‌کند.

عباس آخوندی،‌وزیر راه و شهرسازی نیز در هفته‌ای که گذشت از پیشرفت فیزیکی 72 درصدی ساخت 400 هزار واحد مسکن مهر شهرهای جدید ایران خبر داد و گفت: بر اساس هدفگذاری انجام شده 90 درصد از این واحدها (360 هزار واحد) در سال 93 به بهره‌برداری می‌رسد.

یک روز بعد آئینی مدیرعامل شرکت عمران اندیشه به متقاضیان مسکن مهر هشدار داد در صورتیکه که آورده مسکن مهر را تکمیل نکنند از این طرح حذف می‌شوند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر این‌که برنامه جامع میان‌مدت و بلند مدت وزارت راه و شهرسازی برای بخش مسکن در دست تهیه است، گفت: به‌عنوان وزارتخانه تخصصی راه و شهرسازی در جریان مسکن امید وزارت تعاون نیستیم.

قائم مقام مدیرعامل عمران پردیس با تاکید بر این‌که ساخت بخشی از پروژه‌های مسکن مهر این شهر رو به پایان است، گفت:‌ تحویل این واحدها به تامین آب، برق و گاز و عملکرد سایر وزارتخانه های خدمات‌رسان بستگی دارد.

و اما آخرین خبر حوزه مسکن نیز مربوط به اعلام ابلاغ مقررات جدید تشکیل صندوق‌‌های زمین‌ و ساختمان توسط وزیر راه است. صندوق‌هایی که قرار بود آبان‌ماه سال گذشته مقدمات راه‌اندازی آنها فراهم شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه