روسیه: راه‌کار سیاسی تنها مسیر حل بحران سوریه است

روسیه: راه‌کار سیاسی تنها مسیر حل بحران سوریه است

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر خارجه روسیه خطاب به هیئت اعزامی ائتلاف معارضان سوری تأکید کرد که برای حل بحران سوریه هیچ جایگزینی به غیر اتخاذ راه‌کار سیاسی و دیپلماتیک وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیاالیوم؛ میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده ویژه مسکو در امور خاورمیانه امروز چهارشنبه در مسکو با هیئتی از معارضان سوری دیدار کرد و درباره از سرگیری مذاکرات ژنو با آنها رایزنی کرد.

بوگدانف در این دیدار خطاب به معارضان سوری تصریح کرد: حل بحران سوریه هیچ جایگزینی جز راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک نداشته و معارضان بایستی خود را از تروریست‌ها و افراطی‌ها جدا کنند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت مشارکت گسترده هیئت اعزامی مخالفان در مذاکرات صلح ژنو، تأکید کرد: لازم است تا تمامی گروه‌های و طرف‌های معارض داخلی سوریه جذب شده و وارد این فرآیند سیاسی (صلح) شوند.

پیش از ظهر امروز نیز احمد الجربا رئیس ائتلاف معارضان سوری که در پکن به سر می برد با وزیر خارجه چین دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار الجربا اعلام کرد معارضان امید زیادی به نتایج این سفر دارند. در مقابل، وزیر خارجه چین نیز خطاب به الجربا اظهار داشت که سوریه، در شرایطی که جامعه بین‌الملل در انتظار برگزاری دور سوم گفتگوهای صلح ژنو3 است، در شرایطی بحرانی به سر می‌برد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان