مجتمع تجاری، خدماتی موقوفه در شهرستان خلخال احداث می‌شود


مجتمع تجاری، خدماتی موقوفه در شهرستان خلخال احداث می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خلخال گفت: مجتمع عظیم تجاری و خدماتی موقوفه خلخال در زمینی وقفی با مشارکت شهرداری و اوقاف احداث و راه‌اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت الاسلام احمد علی نسب در بازدید از پروژه‌های مشارکتی اوقاف در خلخال اظهار کرد: ما سعی‌مان بر این است تا امسال بتوانیم درعمل به نیات واقفان واقعیت ها را در نظر گرفته و براساس خواسته آنها عمل کنیم که در همین زمینه بزرگترین مجتمع تجاری و خدماتی این شهرستان در زمینی موقوفه و با مشارکت شهرداری احداث و راه اندازی می شود.

وی گفت: از 6 هزار متر زمین متعلق به اداره اوقاف و امور خیریه خلخال 2 هزار متر مربع برای احداث زورخانه و فضای سبز در اختیار شهرداری خلخال گذاشته شده است.

علی نسب افزود: شهرداری خلخال در قبال واگذاری رایگان این زمین از سوی اداره اوقاف، متعهد به صدور پروانه ساخت رایگان برای 4 هزار مترمربع زمین در نظر گرفته شده برای احداث مجتمع تجاری خدماتی اوقاف و مشارکت 55 درصدی در ساخت این مجموعه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خلخال بیان کرد: انتظار می رود تا 20 روز آینده زمینه لازم برای صدور پروانه و آغاز عملیات اجرایی این مجتمع در خیابان شهید رجایی شهر خلخال فراهم شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث زورخانه شهر خلخال نیز تصریح کرد: با توافق انجام شده بین اداره اوقاف و شهرداری خلخال زمینه برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه فراهم شده است.

رئیس اوقاف خلخال گفت: با توجه به توافق بین شهرداری با اداره ورزش و جوانان زمین مورد نیاز برای احداث زورخانه شهر خلخال، از محل زمین واگذار شده از سوی اداره اوقاف به شهرداری در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار گرفته است.

علی نسب اظهار کرد: با توجه به تخصیص 500 میلیون ریال اعتبار اولیه از محل اعتبارات ملی در سال 91 به این پروژه و اختصاص 700 میلیون ریال اعتبار استانی در سال گذشته برای احداث این پروژه، عملیات اجرایی ساخت زورخانه شهر خلخال هفته آینده آغاز می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خلخال افزود: احداث مجتمع تجاری، خدماتی اوقاف از سال 84 در دستور کار این اداره قرار گرفته و به دلایل مختلفی آغاز عملیات اجرایی آن به تعویق افتاده است.

وی خواستار همکاری لازم از سوی شهرداری و اعضای شورای اسلامی خلخال در مشارکت در اجرای این پروژه شد.

فرماندار خلخال نیز در بازدید از مراحل بازسازی این امامزاده گفت: با توجه به اینکه امامزاده سید دانیال یکی ازمهمترین قطب‌های فرهنگی و مذهبی شهرستان خلخال است، بازسازی و تکمیل بنای آن به بهترین شکل ممکن ضروریست و می بایست این کار در شان این امامزاده و با طراحی زیبا و متناسب در دست اقدام قرار گیرد.

مهدی احمدی تصریح کرد: این امامزاده علاوه بر بعد گردشگری، بعد مذهبی پرباری دارد چرا که امامزاده سید دانیال(ع) برادر بزرگوار امام رضا(ع) امام هشتم شیعیان جهان است و به همین جهت یکی از قطب‌های توریسم مذهبی شهرستان خلخال محسوب شده و جزو زائرپذیرترین امامزاده‌های استان است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon