میشل سلیمان: خلاء ریاست جمهوری غیرقابل قبول است

میشل سلیمان: خلاء ریاست جمهوری غیرقابل قبول است

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهوری لبنان اعلام کرد ایجاد خلاء در منصب ریاست جمهوری این کشور امری غیرقابل قبول است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ال‌بی‌سی؛ میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد ایجاد خلاء در منصب ریاست جمهوری این کشور غیرقابل قبول است.

رئیس جمهوری لبنان در سخنان خود اظهار داشت: برخی قوانین و قواعد خاصی وجود دارد که مانع از آن می‌شود کشور از این بابت دچار بی‌نظمی شود.

وی بار دیگر بر حمایت خود از چرخش قدرت تأکید کرده و عنوان داشت که هرگز به دنبال این نیست تا دوران تصدی‌گری خود را برای سه سال دیگر تمدید کند.

سلیمان از رئیس جمهوری بعدی لبنان خواست تا منافع ملی را در رأس اولویت‌های خود قرار داده و با پایبندی به سوگند خود و بیانیه بعبدا، برای بهبود راهبرد دفاعی کشور تمامی تلاش‌های خود را به کار گیرد.

دوران ریاست جمهوری شش ساله میشل سلیمان 25 می آینده پایان می‌یابد. اما بر اساس قانون اساسی پارلمان این کشور بررسی‌های خود برای انتخاب یک رئیس جمهوری جدید را از 25 مارس آغاز کرده است و پس از انجام رایزنی‌ها،‌ نامزدی که دو سوم آرای نمایندگان مجلس را کسب کند به عنوان رئیس جمهوری معرفی می‌شود.

با این حال، لبنان هم‌اکنون به علت همجواری با کشور بحران زده سوریه و پذیرایی از یک میلیون پناهجوی سوری، شاهد شرایط ناپایدار امنیتی و تضعیف رشد اقتصادی خود است.

دولت جدید لبنان نیز در فوریه گذشته و پس از 10 ماه چانه‌زنی توانست قدرت را به دست گیرد.

بسیاری از شهروندان لبنانی امیدوارند تشکیل دولت و انتخاب یک رئیس جمهوری جدید ارمغان‌آور ثبات و رهبری مستحکم برای این کشور باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان