اختصاص ۱۰۰۰میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان


اختصاص 1000میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان

خبرگزاری تسنیم: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: امسال یک‌هزار میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص یافته و روند اخذ بودجه انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، جمعی از نخبگان و برجستگان دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دانشگاه‌‎های علوم پزشکی رفسنجان، جیرفت و بم با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان دیدار کردند.

سورنا ستاری در حاشیه این دیدار، اظهار کرد: در کشور 300 شرکت دانش‌بنیان در حال ارزیابی هستند و از این تعداد 100 شرکت موفق به کسب مجوز شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه‌های علوم پزشکی استان کرمان اقدامات و فعالیت‌های تحقیقاتی بسیار خوبی را انجام داده‌اند که امید می‌رود تداوم یابد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: این معاونت از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند و این شرکت‌ها  می‌توانند از تسهیلاتی که به منظور تقویت شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده، استفاده کنند.

ستاری  با اشاره به اینکه در حال حاضر تا سقف 300 میلیون تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان اعطا می‌شود، تصریح کرد: امسال یک‌هزار میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص یافته و روند اخذ بودجه انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این دیدار با اشاره به تحصیل شش هزار دانشجو در این واحد دانشگاهی،  گفت: نرخ تولیدات پژوهشی این دانشگاه قابل ملاحظه است.

علی‌اکبر حق‌دوست خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی بستر بسیار خوبی  برای  تبدیل شدن علم به عمل هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی که در دانشگاه علوم پزشکی کرمان به وقوع پیوسته است، گفت: در راستای تولید و فروش علم به کشور و نیز خارج از کشور گام‌های بلندی برداشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: این دانشگاه برای طرح‌های متعدد کشورهایی مانند افغانستان، عراق، مصر، سودان و یمن کارهای ویژه  تحقیقاتی انجام داده است.

حق دوست گفت: در دو سال گذشته 13 طرح تحقیقاتی توسط مراکز بین‌المللی به این دانشگاه و مراکز تحقیقاتی آن سفارش داده شده است و حتی تقریباً از 36  کشور جهان برای فراگیری بعضی از مهارت‌ها که در این دانشگاه بنیان گذاشته شده، به دانشگاه علوم پزشکی کرمان وارد شده‌اند.

در این دیدار نیز عباس پرداختی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان فعالیت‌های این معاونت را تشریح کرد.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon