ایران غیر از مسائل هسته‌ای مذاکره دیگری با غرب ندارد


ایران غیر از مسائل هسته‌ای مذاکره دیگری با غرب ندارد

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکرات ژنو به‌نفع یا سود ما نیست و ایران غیر از مسائل هسته‌ای هیچ مذاکره دیگری با غرب ندارد و مذاکره کنندگان باید معیارهای مطرح‌شده از سوی رهبری را مد نظر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حسینعلی حاجی شب گذشته میان اهالی مسجد العلی(ع) درباره نقش مردم و مسئولان در حفظ انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب کردن در دنیا آسان‌تر از حفظ آن است، همان‌طور که در کشورهای انقلابی و تاریخ ملاحظه می‌شود که بسیار تلاش و زحمت باید انجام دهند تا بتوانند انقلاب کشورشان را حفظ کنند.

وی افزود: در حال حاضر استکبار جهانی با هم، هم‌پیمان شده‌اند که انقلاب اسلامی ایران را از بین ببرند و یا این که آن را تسلیم کنند، بنابراین هر ایرانی موظف است بنا بر نقش اجتماعی خود در این راستا به کشور و انقلاب کمک کند تا مدیون خون شهدا نشوند البته در این حرکت نقش مسئولان بسیار مهم‌تر است.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی درباره علت نام‌گذاری سال 93 از طرف مقام رهبری گفت: نام‌گذاری هر سال هدفی را به‌دنبال دارد و بدون دلیل نیست. کشور و مردم ما سال‌ها است که در جنگ فرهنگی قرار دارد که تعبیر مقام رهبری در هر مقطعی در مورد این جنگ فرهنگی تفاوت دارد، اگر دقت کنید می‌بینید آن‌چه از طرف جامعه غرب به ما وارد شده است بسیار نفوذ در فرهنگ ما کرده و آنها با استفاده از ابزارهای مختلف جامعه ما را از لحاظ‌های زیادی تخریب نموده‌اند که آثار آنها در جامعه به‌خوبی قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: علت دیگر این نام‌گذاری جنگ اقتصادی است ک مدت زیادی است استکبار جهانی علیه ما آغاز کرده است، اکنون کشور ما در جبهه فرهنگی و اقتصادی در حال جنگ است اما آیا با یک عده در صحنه نبرد و یک مدیریت ساده می‌توان پیروز این جنگ بود؟ هما‌ن‌طور که در 8 سال دفاع مقدس ما با یک عزم جهادی و مدیریت بالا توانستیم مقاومت را ادامه دهیم اکنون نیز نیازمند همین راه و روش هستیم.

حاجی درباره ویژگی‌های این جنگ بیان کرد: این جنگ‌های اقتصادی و فرهنگی 2 ویژگی اصلی دارند، نخستین آن عزم ملی است یعنی زمانی که مردم نیاز دیده‌اند که مخالفتی با استکبار نشان دهند و حرکت کردند پیروز شدند و نمونه  بسیار بارز آن جنگ تحمیلی است و دومین ویژگی مدیریت جهادی است یعنی این که کسی که مسئولیت‌های دولتی دارد مثل استانداری و فرمانداری نباید از یادش برود که در جنگ فرهنگی است و نباید به چند ساعت کار اداری در روز قناعت کند.

وی با بیان این‌که شرایط آب اصفهان بحرانی است، افزود: در گذشته مدیریت آب به‌صورت حوزه‌ای بود، مثلاً اصفهان شامل اصفهان و چهارمحال بختیاری و یزد می‌شد ولی اکنون این اشکال پیش آمده که این روش شکسته شد و مدیریت آب هر استان به خود استان داده شده است که باعث شده چهارمحال بختیاری برای یاری کردن اصفهان در موضوع آب همراه نباشد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: در هفته گذشته در روز سه‌شنبه در استانداری جلسه‌ای در موضوع آب اصفهان بود که با حضور وزیر نیرو و استاندار و جمعی از اصناف کشاورزی برگزار شد که بنده در آن جلسه با امضای 19 نفر از معاونان بر اساس نامه‌ای از رئیس جمهوری درخواست کردیم که طی سفری برای رفع این مشکل به اصفهان آیند.

وی درباره مذاکرات ژنو نیز گفت: به‌نظر من مذاکرات ژنو به‌نفع ما نیست و برای ما سودی ندارد ولی اخیراً رهبری فرمودند مذاکرات را ادامه دهید ولی مردم به‌خوبی آن را رصد کنند، رهبری نیز به مذاکره کنندگان 6 معیار را داده تا از آن بهره گیری کنند و این اصول را در مذاکرات مد نظر خود داشته باشند که عدم برچیدن تأسیسات هسته‌ای، هیچ تأسیساتی تعطیل نمی‌شود و زمان گام نهائی نباید بیش از 10 سال باشد، کل تحریم‌ها در شروع گام نخست تعلیق شود، تحقیق‌های علمی ما همواره ادامه یابد و غیر از مسائل هسته‌ای ما هیچ مذاکره دیگری با غرب نداریم.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی درباره گام دوم هدفمندی یارانه‌ها بیان کرد: دولت برای محار تورم تلاش بر این دارد تا نقدینگی موجود در جامعه را کم کند وبا این کار باعث به وجود آمدن رکود می‌شود و ماشین‌های وارداتی چندین میلیونی نیز به این ماجرا دامن زده است.

وی افزود: در این‌که باید هدفمندی یارانه‌ها انجام گیرد شکی نیست ولی در اجرای آن بسیار بحث‌ها وجود دارد اگر دولت با تدبیر عمل کند بسیار برای ملت مفید است ولی در غیر این صورت اگر مثل سبد کالا باشد برای کشور فایده‌ای ندارد.

حاجی درباره دفن کردن ریچارد فرای در اصفهان تصریح کرد: این‌که این شخص، شخصی جامعه‌شناس بوده شکی نیست ولی چون خود وی به جاسوس بودن خود اقرار کرده مشکلاتی برای دفن وی به وجود آمده است البته ما نیز راغب به دفن وی در جوار زاینده‌رود نیستیم.

انتهای پیام/ق*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon