رسانه‌های اجتماعی ابزاری برای تروریست‌های سوری


رسانه‌های اجتماعی ابزاری برای تروریست‌های سوری

خبرگزاری تسنیم: نتایج یک پژوهش در کالج کینگ لندن مشخص کرد دو نفر از روحانیون افراطی سلفی ساکن انگلیس از شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر و فیس‌بوک برای جذب وتشویق تروریست‌های انگلیسی به حضور در جبهه نبرد علیه رژیم بشاراسد در سوریه استفاده کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع امروز پنج شنبه خود نوشت:

* زندان‌های رژیم صهیونیستی مالامال از زندانیان است و مسئولان این رژیم برای جا دادن زندانیان با مشکلات زیادی مواجهند.

خبرگزاری قدس گزارش داد: رژیم صهیونیستی به دلیل اشباع زندانهای خود، اسرای فلسطینی را در اتوبوس‌های نظامی نگهداری می‌کند. اکثر زندانیان، اتباع خود اسرائیل هستند که مرتکب جرائم اخلاقی و جنائی می‌شوند. مخالفان سیاسی نیز بخش قابل ملاحظه‌ای از زندانیان را تشکیل می‌دهند.

* رسانه‌های اجتماعی در جذب تروریست‌های انگلیسی برای جنگ در سوریه نقش داشتند.

نتایج یک پژوهش جدید در کالج کینگ لندن مشخص کرد دو نفر از روحانیون افراطی سلفی ساکن انگلیس از شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر و فیس‌بوک برای جذب وتشویق تروریست‌های انگلیسی به حضور در جبهه نبرد علیه رژیم بشاراسد در سوریه استفاده کرده‌اند.

به گزارش روزنامه گاردین، پژوهشگران کالج کینگ لندن می‌گویند شبکه‌های اجتماعی پنجره‌ای جدید را بین شورشیان حاضر در سوریه و حامیان آنها در کشورهای اروپایی و غربی باز کرده‌اند. بر اساس یافته‌های این پژوهش، به طور خاص پیام‌های توئیتری و فیس‌بوکی دو روحانی رادیکال مستقر در غرب به نامهای احمد موسی جبرائیل و موسی سرانتنونیو، توسط افراد بسیاری پیگیری می‌شود. براساس پژوهش کالج کینگ لندن، این دو نفر بدون شک چهره‌های مهمی هستند که نفوذ کلام سیاسی، اخلاقی و معنوی آنها یکی از جاذبه‌های انکارناپذیر برای شماری از پیکارجویان خارجی است. همین گزارش می‌افزاید: تیم حاضر در این پژوهش، موفق شده پروفایل 190 نفر از افراد غربی واروپایی در شبکه‌های اجتماعی را گردآوری کند که اغلب آنان براساس آنچه در پیام‌های خود در شبکه‌های اجتماعی ادعا کرده‌اند، جذب جبهه النصره و یا داعش شده‌اند.

انتهای پیام/

خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon