مطالعه پرونده رحیمی در دادگاه کیفری استان تهران


مطالعه پرونده رحیمی در دادگاه کیفری استان تهران

خبرگزاری تسنیم: سیامک مدیرخراسانی، رئیس شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران از مطالعه پرونده محمدرضا رحیمی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه ایران در ستون دیگه چه خبر امروز پنج‌شنبه خود نوشت:

*شرط پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس

شرط پیروزی در انتخابات مجلس پیش رو این است که جریان اصلاح‌طلبی و اعتدال با هم به تفاهم رسیده و با یک فهرست واحد وارد عرصه شوند.محمدرضا عارف در هــــــمایش «نقش تاریخی گفتمان اصلاح‌طلبی» در محل دانشگاه فردوسی مشهد این را گفت و تأکید کرد که مبنا باید شایسته سالاری باشد. به گزارش تسنیم، وی تأکید کرد: آنچه مهم است باید نگاه به آینده داشته باشیم و جریان اصلاحات باید دولـــــــت تدبیر و امید را حمایت و با پیروزی در صحنه‌های سیاسی حاضر شود. نگاه ما اصلاح‌طلبان همیشه شعار زنده باد است و ان‌شاءالله که همیشه شما دانشجویان سرزنده وشاد باشید.

*حضور بانوان مسیحی در حرم حضرت معصومه(س)

جمعی از بانوان مسیحی با حضور در حرم بانوی کرامت و گفت وگو با مسئولان آستان مقدس حضرت معصومه(س)، از بخش های مختلف این حرم دیدن کردند. به گزارش ایرنا، در این دیدار 21 نفر از استادان و فرهیختگان کشورهای اتریش و سوئیس عضو سازمان E.P.I.L، در حرم مطهر حضرت معصومه(س) حضور یافتند. این بانوان برای آشنایی با دین اسلام و گفت و گو درباره مسیحیت و اسلام به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  به ایران آمده اند.

*بی صداقتی بابک زنجانی دلیل بازداشت طولانی

مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: بابک زنجانی از زمان بازداشت تاکنون به مرخصی نیامده است. سهراب سلیمانی به ایسنا گفت که ارائه مرخصی و ملاقات با بابک زنجانی با نظر قاضی صورت می‌گیرد. به گفته وی، زمان دقیق قرار بازداشت موقت بابک زنجانی را که از 9 دی در زندان به سر می‌برد، باید از دادسرا جویا شد. البته پیش از این سخنگوی قوه قضائیه صداقت نداشتن بابک زنجانی را دلیل طولانی شدن بازداشت موقت وی عنوان کرده بود.

*علت سخنرانی نکردن مولوی عبدالحمید

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، برخی اخبار مبنی بر خواسته وی از استاندار برای لغو سخنرانی امام جمعه اهل تسنن آن منطقه را رد کرد. به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، در مراسم دیدار رئیس جمهور با علما، فضلا و طلاب استان، پس از قرار گرفتن در جایگاه سخنرانی گفت: گفته شده است که من به استاندار سفارش کرده ام که مانع سخنرانی مولانا عبدالحمید در مراسم سخنرانی رئیس جمهور در ورزشگاه 17 شهریور شود در حالی که اصلاً این طور نبوده است و من اصلاً با استاندار چنین چیزی را مطرح نکرده‌ام. مولانا عبدالحمید نیز در این مراسم، با اشاره به این مسأله اظهار کرد: سخنان جناب آقای روحانی در مراسم صبح، برای ما جای سخن گفتن نگذاشت. امام جمعه اهل سنت سیستان و بلوچستان اضافه کرد: من می خواستم خوشامد گویی انجام دهم و برخی مشکلات را مطرح کنم اما الان هم دغدغه ای ندارم و جای گلایه درباره این موضوع نیست.

*مطالعه پرونده رحیمی توسط قاضی مدیرخراسانی

  سیامک مدیرخراسانی، رئیس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران از مطالعه پرونده محمدرضا رحیمی خبر داد.  مدیرخراسانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: سه چهار روز است که مطالعه پرونده محمدرضا رحیمی در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران آغاز شده است. اما هنوز برای برگزاری دادگاه محمدرضا رحیمی تعیین وقتی صورت نگرفته است. رئیس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران در مورد برگزاری دادگاه محمود احمدی‌نژاد نیز گفت: اتفاق جدیدی در این پرونده رخ نداده است.

*آخرین وضعیت پرونده شکایت کارگران از مرتضوی

وکیل‌مدافع جمعی از کارگران یک شرکت تولیدی در شهرستان چابهار گفت که 25 فروردین ماه  برای ارائه پاره‌ای توضیحات در این باره در دادسرای کارکنان دولت حضور یافته و به سؤال‌هایی جواب داده است. به گفته وی، «برخی از اتهام‌های این فرد سوءاستفاده مالی و خیانت در امانت است.» بهرامیان با بیان این که پرونده مذکور در حال حاضر در شعبه 15 بازپرسی دادسرای کارکنان دولت است، یادآور شد: «ظاهراً بخشی از این پرونده به یکی از نهادهای نظارتی ارسال شده تا تحقیقات لازم در رابطه با آن صورت گیرد.»

*واکنش منتجب‌نیا به سقای بی ریا

قائم مقام حزب اعتماد ملی  با اشاره به این که ادعای رابطه خیرخواهی جبهه پایداری با دولت پذیرفتنی نیست، گفت: «پایداری‌ها تمام تلاش‌شان تخریب دولت است.» رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به اظهارات اخیر حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا، سخنگوی جبهه پایداری مبنی بر این که رابطه این جبهه با دولت خیرخواهی، نظارت، نقد و ارائه طریق است، گفت: «خاستگاه جبهه پایداری انقلابی نیست و از اندیشه‌های متحجرانه نشأت گرفته است.» محمدرضا میرتاج الدینی هم به بخش دیگری از سخنان سقای بی ریا واکنش نشان داد و گفت: پایان یافتن دوران احمدی نژاد نظر شخصی او است. احمدی نژاد سخنگو ندارد و تاکنون درباره ورود به انتخابات مجلس موضع گیری نکرده است.

انتهای پیام/

خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon