جدایی طلبان اوکراینی چند خودرو نظامی را تصاحب کردند

جدایی طلبان اوکراینی چند خودرو نظامی را تصاحب کردند

خبرگزاری تسنیم: جدایی طلبان اوکراینی در شرق این کشور چندین خودروی نظامی را تصاحب کرده و پرچم روسیه را روی آنها نصب کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از روسیا الیوم، شش ستون از نفربرهای زرهی اوکراین در شهر اسلوویانسک به دست جدایی طلبان حامی روسیه افتاد؛ این اقدام در شرایطی رخ داد که روز پنجشنبه دیپلمات های روسیه، اوکراین و کشورهای غربی در ژنو مذاکره می کنند.

کی‌یف ادعای ساکنان مناطق شرقی را رد کرده است که گفته اند چتربازان اوکراینی که شش نفربر زرهی را اداره می کردند، پس از دریافت غذا از سوی شورشی ها به آنها پیوستند، ساکنان محلی گفته اند چتربازان کی‌یف از روحیه پایینی برخوردار بودند و تدارکات آنها برای چند روز کافی نبود.

اما وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد: ستون خودروهای زرهی با کمک ماموران روس گرفته شد. کی‌یف تاکید می کند صدها نفر از نیروهای روسیه با عبور از مرز اوکراین وارد کشور شده اند و مشغول مدیریت و آموزش روش های مبارزه به تجزیه طلبان هستند.

ویتالی نایدا، رئیس سازمان ضد جاسوسی اوکراین در یک کنفرانس خبری روز چهارشنبه گفت: ما مکالمات ارتش روسیه در اسلوویانسک را شنود کرده ایم و 40  مامور که توسط سرویس امنیتی روسیه استخدام شده بودند دستگیر شده اند.

از سوی دیگر جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه  گفت کی‌یف در خصوص اقدامات تجزیه طلبان از خود خویشتنداری تحسین برانگیزی نشان داده است.

سخنگوی کاخ سفید در پایان گفت: آمریکا در حال بررسی درخواست اوکراین برای ارسال تجهیزات غیرمرگبار است.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت