بزرگ‌ترین پایگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی در النقب

بزرگ‌ترین پایگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی در النقب

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) به وزرای کابینه این رژیم توصیه کرد که ۱۰ نفر از اسرای مشمول آزادی در مرحله چهارم، به غزه تبعید شوند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری فلسطین الیوم به نقل از پایگاه صهیونیستی «والا» گزارش داد که «یورام کوهین» توصیه کرده است که همانند قضیه تبعید اسرا در جریان تبادل اسرای موسوم به «وفاداری به آزادگان» که در جریان آن 200 اسیر از ساکنان کرانه باختری به نوار غزه تبعید شدند، این بار نیز 10 اسیر از اسرای قدیمی به نوار غزه تبعید شوند.

رژیم صهیونیستی به موجب توافق با تشکیلات خودگردان متعهد شده بود 104 اسیر فلسطینی که پیش از توافق اسلو بازداشت شده‌اند در چهار مرحله آزاد نماید و در مقابل این تشکیلات نیز از پیوستن به نهادهای بین المللی خودداری کند و قرار بود آخرین مرحله این توافق مبنی بر آزادی 30 اسیر دو هفته پیش اجرا شود که رژیم صهیونیستی با آزادی آنها مخالفت کرده و اجرای این مرحله را به تمدید مذاکرات سازش منوط کرد، امری که تشکیلات خودگردان با آن مخالفت می‌کند.

قرار است «مارتین اندیک» فرستاده صلح آمریکا امروز پنج شنبه وارد سرزمین اشغالی شود و با «زیپی لیونی» مسئول مذاکرات سازش رژیم صهیونیستی با تشکیلات خودگردان و «صائب عریقات» مذاکره‌کننده ارشد این تشکیلات، نشستی را به منظور دستیابی به توافق بین دو طرف برگزار نماید.

بزرگ‌ترین پایگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی در النقب
رسانه‌های خبری رژیم صهیونیستی از بزرگ‌ترین پایگاه جاسوسی الکترونیکی این رژیم در النقب خبر دادند.

بر اساس این گزارش، به دنبال عملیات گذرگاه ترقومیا که در جریان آن «باروخ مزراحی» یکی از افسران این پایگاه کشته شد، رسانه‌های خبری صهیونیستی بر روی این پایگاه تمرکز کرده و نوشتند که این پایگاه، بزرگ‌ترین پایگاه جاسوسی الکترونیکی در النقب است که کار شنود مکالمات تلفنی، فکس، پست الکترونیکی و غیره را در قاره‌های آسیا، آفریقا و اروپا دنبال می‌کند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در این باره نوشت که برخی از فارغ‌التحصیلان این پایگاه، مناصب حساس در اسرائیل را بر عهده گرفته‌اند که از جمله آن قاضی دادگاه عالی، مدیر وزارت دارایی و یک نویسنده معروف است.

بر پایه این گزارش، این پایگاه بزرگ‌ترین واحد در زمینه تکنولوژی اطلاعاتی ارتش رژیم اشغالگر است که از فناوری پیشرفته و زبان‌های مختلف استفاده می‌کند و فارغ التحصیلان آن ده‌ها شرکت در زمینه ارتباطات و امنیت اطلاعاتی تاسیس کرده‌اند.

انفجار بمب دست ساز در نزدیکی گشتی اسرائیلی در مرز غزه
کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که یک بمب دست ساز در نزدیکی گشتی اسرائیلی در مجاورت دیوار حایل واقع در مرز با نوار غزه، منفجر شده است.
بر اساس این گزارش، در این انفجار آسیبی به نیروهای اشغالگر صهیونیستی وارد نشده است.

جهاد اسلامی: اسرای خود را در سلول‌های مرگ رها نخواهیم کرد
جنبش جهاد اسلامی فلسطین متعهد شد که برای آزادسازی اسرای فلسطینی از بند زندان‌های رژیم اشغالگر تلاش نماید.

این جنبش تاکید کرد که سالروز «روز اسیر فلسطینی»  یادآور درد و رنج‌های هزاران مبارز و مجاهدی است که با صلابت در برابر رژیم اشغالگر ایستاده‌اند.

در بیانیه این جنبش آمده است که اسرای قهرمان نماد مبارزه ملی بوده و مستحق آن هستند که برای آزادی آنها تلاش نماییم.

جهاد اسلامی همچنین اظهار داشت که با تعامل با قضیه اسرا بر اساس محاسبات سیاسی و مذاکرات مخالف است و به اسرای مرد و زن فلسطینی اعم از ساکنان قدس و فلسطین اشغالی سال 1948 به عنوان بخش اصلی فرزندان ملت فلسطین نگاه می‌کند.

تشکیلات خودگردان قضیه اسرا را بین المللی می‌کند
«رامی حمد الله» نخست وزیر دولت انتصابی تشکیلات خودگردان تاکید کرد که آزادی اسرا بخش جدایی ناپذیر از آزادی ملت و وطن است و هیچ دستاوردی بدون آزادی اسرا تکمیل نخواهد شد و رهبران فلسطینی و در رأس آن «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای بین المللی کردن قضیه اسرا تلاش می‌کنند.

وی که در جمع تعدادی از وزرا، مسئولان و شخصیت‌های سیاسی و حقوقی و خانواده‌های اسرا و شهدا سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: امسال، سال بین المللی کردن قضیه اسرا است و وقت آن رسیده که جامعه جهانی به مسئولیت خود عمل کرده و برای پایان دادن به این فاجعه انسانی و ملزم کردن اسرائیل به احترام گذاشتن به قوانین بین المللی و توافقنامه چهارم ژنو و نجات اسرای بیمار، دست به اقدام فوری بزند.

انتهای پیام/ر

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان