دفتر پیگیری طرح های صنعتی در اردبیل راه اندازی شد


دفتر پیگیری طرح های صنعتی در اردبیل راه اندازی شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: دفتر پیگیری طرح های صنعتی بزرگ و کلان با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل راه اندازی شده تا پیگیر به ثمر نشستن این طرح ها باشیم.

سیدحامد عاملی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: ما با اصل قرار دادن مالکیت فرایندها در پیگیری و به ثمر نشستن طرح ها و پروژه های تولیدی و صنعتی راهکارهای مختلفی را در نظر گرفیتم که یکی از این راهکارها در کنار کنترل پروژه، تشکیل جلسات فنی و کمیته های کارشناسی به صورت هفتگی دفتر پیگیری طرح های صنعتی و تولیدی را به شکل مستمر از ابتدای امسال راه اندازی کردیم تا این پروژه ها مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

وی با نامطلوب خواندن وضعیت معدن استان اردبیل تصریح کرد: عمده منابع معدنی ما شن و ماسه و سنگ های لاشه است که استخراج آنها نمی تواند سود و ارزآوری برای ما داشته باشد که در این زمینه با گردآوری مطالعات امکان سنجی و بهره گیری از نظرات کارشناسان سعی کردیم تا طرح جامع استخراج و اکتشاف نفتی را در اردبیل تدوین کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه از 20 زون معدنی کشور، 3 زون در اردبیل است و ما باید از این زون ها شامل زون طارم-زنجان، تالش و ارسباران در مشگین شهر بهترین استفاده را بکنیم، گفت: ما برای تعیین تکلیف در این حوزه طرح جامع استخراج و اکتشاف معادن را تهیه کردیم و به زودی در شورای برنامه ریزی مصوب می شود.

عاملی بیان کرد: در یک برنامه 5 ساله سعی داریم تا بخش معدن استان اردبیل را احیا کنیم و داشته هایمان را در این زمینه در اختیار سرمایه گذارن و بهره برداران مورد اعتماد قرار دهیم.

وی افزود: از 173 مجوز صادر شده در قالب 77 پروانه، اکتشاف 6 معدن پر اهمیت در اولویت قرار گرفته که شامل اکتشاف عناصر فلزی در خلخال، قره داغ و اکتشاف طلا و معادن ژئو ترمال است که با به ثمر نشستن آن می توان به غنی بودن معادن اردبیل بیشتر پی برد.

تنوع محصولات و بازارهای صادراتی در اولویت است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: در بخش تجارت خارجی ما در قالب یک برنامه میان مدت و با محوریت تنوع بخشی به محصولات صادراتی و بازارهای هدف تلاش می کنیم تا این حوزه تقویت شود.

عاملی با بیان اینکه 36 درصد صادرات این استان سییب زمینی بوده و مابقی نیز محصولات پلاستیکی به شمار می رود، گفت: ما هیچ تنوعی را در محصولات صادراتی شاهد نیستیم به طوری که با این وضعیت نمی توان به توسعه و تقویت تجارت خارجی امیدوار بود.

عاملی سهیم شدن در بازارهای کشور هدف، بازاریابی درست براساس ترانزیت کالایی، تنوع بخشی به بازاردهی صادراتی در کنار آذربایجان و اعزام و پذیرش هیئت های تجاری را از رویکردهای جدی این سازمان در سال جدید اعلام کرد.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon