اختصاص ۶۰۰ میلیرد تومان برای راه‌های روستایی کشور


اختصاص 600 میلیرد تومان برای راه‌های روستایی کشور

خبرگزاری تسنیم: معاون روستایی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کمک مجلس شورای اسلامی در اختصاص ۶۰۰میلیارد تومان برای راه های روستایی، گفت: باید در استان گیلان از حداکثر ظرفیت ها استنفاده شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،سید حسین میرشفیع ظهر امروز در نشستی با فرمانداران گیلان در سالن اجتماعات شهید انصاری گیلان،با اشاره به مشکلاتی که در راه های روستایی استان وجود دارد ،اظهار کرد: تامین خدمات  زیربنایی حداقل کار ی است که می توان برای مردم انجام داد .

وی بی بهره بودن روستاهای بالای 500خانوار از نعمت آسفالت در شهرستان های رشت را مشکل بزرگ عنوان کرد و افزود: این در شرایطی است که در مناطق محروم روستاهای 50خانوار در کشور این کار در حال خاتمه است.

معاون روستایی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در گیلان عقب ماندگی بزرگی در تامین راه روستایی وجود داردٰگفت: مشارکت و همراهی مردم در این زمینه نتیجه بخش تر خواهد بود.

میر شفیع با تاکید بر اینکه در بودجه 93 اعتبار ملی برای راه های روستایی در نظر گرفته نشده است ،خاطرنشان کرد: باید از اعتبارات استانی برای توسعه راه های روستایی بهره گرفت.

وی با اشاره به کمک مجلس شورای اسلامی در اختصاص 600میلیارد تومان برای راه های روستایی اظهار کرد: باید در استان گیلان از حداکثر ظرفیت ها استنفاده شود.

معاون روستایی وزیر راه و شهرسازی باتاکید بر اینکه در گیلان یکی از منابع محدود ،زمان است ٰگفت: اعتبارات و توان اجرایی در مرحله بعدی مشکلات در گیلان قرار دارند.

میر شفیع با تصریح بر اینکه در گیلان هرچقدر کار پیش رود قیرش تامین می شود،افزود: در گیلان محدودیتی از نظر سهمیه نداریم و پروِ های بالای 50خانوار روستایی در اولویت قراردارند.

وی وضعیت نامناسب آسفالت های موجود استان را مورد تاکید قرارداد و گفت: باید برای نگهداری آسفالت برنامه ریزی شود.

معاون روستایی وزیر راه و شهرسازیبا بیان اینکه باید ظرفیت مشارکت را در گیلان ایجاد کنیم گغت: در امر کمک های دهیاری و خودیاری مردم هرکس خواست کمک کند باید یاری شود و نیاز به موافقت نامه و تشریفات ندارد.

میرشفیع با اشاره به محدودیت منابع شن و ماسه در گیلان اظهار کرد: استفاده از ظرفیت معادن جاده ای در دسستور کار قراردارد.

وی با بیان اینکه باید با کمک استانداری و مسئولان تلاش شود 500کیلومتر راه روستایی جدید رو کش و آسفالت شو،گفت: در مورد راه های عشایری هرجایی که 20خانوار ساکن هستند و مرکز آمار کد روستا بدهد ما در خدمت هستیم.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon