همه مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات در استان بحرانی الانبار فراهم است

همه مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات در استان بحرانی الانبار فراهم است

خبرگزاری تسنیم: "فالح العیساوی" رئیس شورای استانداری الانبار از آمادگی دولت عراق برای برگزاری انتخابات آینده در این استان نا امن عراق ، خبر داد.

"فالح العیساوی" رئیس شورای استانداری الانبار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بغداد از آمادگی دولت عراق برای برگزاری انتخابات آینده در این استان نا امن عراق ، خبر داد.
وی افزود: همه مقدمات لازم به منظور تامین امنیت برگزاری انتخابات ٣ آوریل فراهم شده است و هم اکنون مراکز رای گیری در استان الانبار می‌توانند پذیرایی رای دهندگان باشند.
رئیس شورای استانداری الانبار تصریح کرد: نیروهای پلیس با همکاری فرماندهی عملیات الانبار ، برنامه امنیتی وسیعی را تدارک دیده و از امروز آن را اجرا خواهند کرد.
العیساوی در پاسخ به این سوال که آیا مراکز رای گیری در شهر فلوجه که هم اکنون در اختیار نیروهای تروریستی است بازگشایی خواهد شد یا خیر؟ گفت: متاسفانه فلوجه در کنترل گروهک های تروریستی است اما امیدواریم تا ١٥ روز آینده و زمان برگزاری انتخابات ، نیروهای دولتی بتوانند وارد این شهر شوند و امنیت آنجا را نیز تامین کنند.
سومین دور انتخابات پارلمانی عراق قرار است ٣ آوریل(10 اردیبهشت) در سراسر این کشور برگزار شود ؛ اوضاع امنیتی استان الانبار که بزرگترین استان این کشور نیز محسوب می‌شود ، دغدغه اصلی حکومت بشمار می‌آید ، زیرا گروهای تروریستی کنترل مناطقی از این استان از جمله شهر فلوجه را در اختیار گرفته‌اند.

این انتخابات با حضور 36 ائتلاف سیاسی در این کشور برگزار می‌شود که برای کسب 328 کرسی با هم به رقابت می پردازند. این انتخابات در خارج از عراق طی روزهای 8 و 9 اردیبهشت برگزار می شود. 
انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی