روند رو به افزایش بیماری سل در شهرستان شهرضا


روند رو به افزایش بیماری سل در شهرستان شهرضا

خبرگزاری تسنیم: معاون شبکه بهداشت شهرضا گفت: سل به عنوان یک بیماری عفونی واگیردار با روند رو به افزایش در چند سال اخیر در شهرستان شهرضا داشته زنگ خطر برای سلامت جامعه را به صدا در آورده است.

سید حجت‌الله موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرضا، اظهار کرد: سل‌ یک‌ عفونت‌ باکتریایی‌ مسری حاد یا مزمن‌ بوده که ابتدا ریه‌ها را درگیر می‌کند اما کم کم سایر اعضا نیز درگیر می‌شوند.

وی افزود: سل به عنوان یک بیماری عفونی واگیر دار با روند رو به افزایش در چند سال اخیر در شهرستان شهرضا داشته زنگ خطر برای سلامت جامعه را به صدا در آورده که می توان با رعایت نکات بهداشتی از شیوع و همه گیری آن جلوگیری کرد.

معاون شبکه بهداشت شهرضا گفت: با وجود شناخت داروهای مؤثر علیه سل، اما هنوز هم این بیماری یکی از بزرگترین معضلات بهداشتی جهان به شمار می‌رود، به طوری که از هر 3 نفر جمعیت جهان یک نفر به باسیل سل آلوده بوده و در هر ثانیه یک نفر به باسیل سل آلوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امتزاج بیماری سل با ایدز یکی از مشکلات بار عفونی بیماری‌ها در کشور بوده، اظهار کرد: مرگ یک چهارم افراد مبتلا به HIV ناشی از ابتلای آنها به سل است.

موسوی با بیان اینکه نخستین علت فوت افراد HIV مثبت در دنیا بیماری سل است، افزود: در سال2010 حدود 350هزار نفر بر اثر سل و HIV جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: در سال 1392 در شهرضا 14 نفر مبتلا به بیماری سل بودند که متاسفانه سیکل بیماری تغییر کرده است.

معاون شبکه بهداشت شهرضا بیان کرد: پیش از این اتباع بیگانه مبتلا به بیماری سل بودند اما در حال حاضر بر اساس آمار در شهرضا 3 نفر اتباع خارجی و 11 نفر ایرانی داشتیم که این مسئله زنگ خطری بوده تا بیشتر در این زمینه مراقب بود.

انتهای پیام/

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon